رشد ۸ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۱/ موانع معطلی بار ترانزیتی در حال شناسایی است

دبیر کارگروه توسعه ترانزیت خبر داد:

رشد ۸ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۱/ موانع معطلی بار ترانزیتی در حال شناسایی است

دبیر کارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت با اعلام اینکه رفع موانعِ فرآیندی داخلی در معطلی بار ترانزیتی دستور کار فعلی این کارگروه است، گفت: امسال در افزایش بار ترانزیتی ۸ درصد رشد داشتیم.

«امین ترفع» روز پنجشنبه با اشاره به جلسه اخیر کارگروه توسعه ترانزیت، گفت: ایران یک شبکه ترانزیتی است نه ترکیبی از چند مسیر ترانزیتی، بنابراین اولویت کارگروه ترانزیت توسعه تمام شبکه ترانزیتی است.

وی افزود: هدف‌گذاری امسال برای رسیدن به عدد سالانه ۲۰ میلیون تن ترانزیت، باعث شد تا موانع و مشکلات پیش رو برای رسیدن به این رقم شناسایی و ارزیابی شود.

ترفع تصریح کرد: گزارش آسیب شناسی از موانع پیش روی ترانزیت اخیراً در جلسه شورای عالی ترابری ارائه شد، این موانع شامل موضوعات کلان و فرآیندی است که موانع فرآیندی بسیار بیشتر از موانع زیرساختی و کلان است.

دبیر کارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت گفت: می‌خواهیم به دستگاه‌ها تکلیف کنیم که موانع عبور کالای ترانزیتی و صدور مجوزهای طولانی‌مدت کوتاه شود؛ دستگاهی هست که فقط ۴ هزار دلار برای صدور مجوز برای یک واگن تقاضا دار ما تلاش داریم برای انجام تشریفات گمرکی، موانع رفع شود.

به گفته ترفع، نگاه جدید در کارگروه ترانزیت این است که یکی‌یکی به سراغ موانع فرآیندی رویم و از معطلی بار ترانزیتی به دلیل موانع فرآیندی و داخلی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به وجود و وضعِ تعرفه‌های سنگین ترانزیتی از سوی برخی دستگاه‌ها، گفت: دستور کار کارگروه ترانزیت این است که مشخص شود اختیار قانونی برخی دستگاه‌ها در دریافت هزینه‌های ترانزیتی از کجاست و با شناسایی و رفع فرآیندهایی که زمان و هزینه عبور کالا را افزایش می‌دهد، جذب بار ترانزیتی را از مسیر ایران افزایش دهیم.

ترفع همچنین خبر داد که در مجموع توجه دولت به رویکرد توسعه ترانزیت آمار ترانزیت امسال ۸ درصد رشد داشته است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10010

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: