وزیر کار اعلام کرد: وجود ۷۶۰ هزار بیمه شده‌ی اجباری در سال گذشته

وزیر کار اعلام کرد: وجود ۷۶۰ هزار بیمه شده‌ی اجباری در سال گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود ۷۶۰ هزار بیمه شده اجباری در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شد.

سیدصولت مرتضوی امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران با تبریک هفته کارگر و تقدیم سلام به روح ۱۴ هزار شهید کارگر اظهار کرد: اقدام بسیار خوبی که در این دولت صورت گرفته، ایجاد یک میلیون فرصت شغلی به صورت سنواتی بوده است که در راستای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی عدد و رقم و آمار به صورت مستند با شماره تلفن و کد ملی و محل خدمت وجود دارد اما بعضاً شاید بگویند که باز هم بیکار داریم، این به آن معناست که جمعیت بیکار کشور همواره در جریان است و ثابت نیست.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کردیم و راستی‌آزمایی آن هم به واسطه مرکز آمار ایران، سامانه ملی رصد و اسنادی که در مرکز مطالعات تامین اجتماعی وجود دارد، مشخص است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سال قبل بالغ بر ۷۶۰ هزار بیمه شده اجباری داشتیم. بیمه شده اجباری یعنی کارگری که بر اساس قانون و به استناد قواعد، قراردادی را با کارفرما منعقد می‌کند و کارفرما موظف است بیمه او را پرداخت کند.

مرتضوی با تقدیر از تلاشگران عرصه کار و تولید اظهار کرد: مقام معظم رهبری کارگران را ستون اصلی خیمه تولید معرفی فرمودند. کارگران عزیز به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و در دوران عمر پر برکت این نظام مقدس در صف اول جبهه خدمت و تولید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: کارگران چه در پیدایی انقلاب اسلامی و حضور در صحنه‌های انقلاب و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) و چه در دوران دفاع مقدس و دوران پس از دفاع همواره خوش درخشیدند و در جنگ ترکیبی که دشمن در دهه اخیر علیه نظام ما آغاز کرده، طلایه داران صف اول در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن بودند.

وزیر کار با اشاره به نقش کلیدی، بی بدیل و منحصر به فرد کارگران افزود: کارگران در اولین روز از هفته کارگر با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) با روح بلند ایشان عهد بستند که همواره در رکاب زعیم عالیقدر جهان تشیع و مقام معظم رهبری در جبهه تولید کوشا باشند و اهتمام خود را برای افزایش تولید داخلی به کار گیرند.

وی به رکود در دهه ۹۰ اشاره کرد و گفت: به دلایل مختلف دهه ۹۰ دهه رکود در بازار تولید بود زیرا هم بهره وری با چالش مواجه بود و هم رشد اقتصادی مشکلات فراوانی داشت.

به گفته مرتضوی بر اساس گزارش‌های آماری در پایان سال ۱۳۹۹ رشد تولید در کشور منفی نیم درصد بود و به واسطه ناترازی هایی که در تراز تجاری و رشد تولید محقق شده بود، صندوق‌های بازنشستگی و خزانه ملی نیز با چالش مواجه شدند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10819

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: