ارائه تسهیلات ویژه اشتغال طرح‌های دانش بنیان با شرایط خاص و آسان

صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد؛

ارائه تسهیلات ویژه اشتغال طرح‌های دانش بنیان با شرایط خاص و آسان

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و صندوق نوآوری و شکوفایی؛ تسهیلات اشتغال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با ضمانت‌نامه این صندوق به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود.

به گزارش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، محسن سراج زاده در خصوص تسهیلات اشتغال مختص طرح‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: در جهت حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و افزایش اشتغال، تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ از طریق بانک‌های عامل طرف قرارداد با صندوق نوآوری و شکوفایی به طرح‌های دانش بنیان اعطا می‌شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و صندوق نوآوری و شکوفایی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ امضا و مقرر شد تا صندوق نوآوری و شکوفایی؛ متقاضیان طرح‌های دانش‌بنیان با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر کارکن را با توجه به ضوابط مورد نظر برای اخذ ضمانت‌نامه به این صندوق معرفی کند؛ همچنین طبق مفاد این تفاهم‌نامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک برای صدور ضمانت‌نامه مختص طرح‌های دانش‌بنیان خدمات ویژه‎ای را در نظر گرفته است.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک خاطرنشان کرد: بر همین اساس شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق متقاضی می‌توانند تقاضای خود را در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی؛ ثبت کنند. در حال حاضر این سامانه در دسترس تیم اعتبارسنجی «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» بوده و طرح‌های ثبت شده (دانش‌بنیان) که متقاضی دریافت ضمانت‌نامه هستند در این سامانه با اولویت بالا پیگیری خواهند شد.

سراج زاده بیان کرد: متقاضیان این منابع می‌توانند برای تأمین تضامین تسهیلات از ضمانت‌نامه اعتباری «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» بهره بگیرند. حداکثر مبلغ تسهیلات اعطایی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ۳۰ میلیارد ریال، نرخ سود تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد و دوره بازپرداخت ۴۸ ماه بوده و بانک‌های عامل ارائه دهنده این تسهیلات نیز شامل قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، ملی، ملت، صادرات، تجارت، سینا، توسعه تعاون، سامان و اقتصاد نوین است.

وی تاکید کرد: از جمله مهم‌ترین مزیت‌های ضمانت‌نامه‌های «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» که برای این طرح اختصاص داده شده است؛ تخفیف ۵۰ درصدی کارمزد، تقسیط آن، عدم دریافت سپرده و اخذ مدارک کمتر و سهل‌تر نسبت به سایر صندوق‌ها عمدتاً به‌صورت چک و سفته است.

عضو هیات مدیره صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: طبق آخرین تصمیم هیات مدیره صندوق مقرر شده مدارک و مستندات کمتری از متقاضیان معرفی شده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ ضمانت‌نامه اخذ شود و از سوی دیگر اعتبارسنجی این صندوق نیز با صندوق نوآوری و شکوفایی هم سو شده تا روال کار به سادگی و در زمان کمتری پیش برود.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11643

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: