بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۳۶ هزار واحدی شاخص

بازگشت بورس به مدار صعود با رشد ۳۶ هزار واحدی شاخص

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۶ دی‌ماه) با ۳۶ هزار و ۹۷۰ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۱۵ هزار و ۴۹۸ واحد افزایش به ۵۲۰ هزار و ۴۰۳ واحد و شاخص قیمت با ۹ هزار و ۲۲۱ واحد رشد به ۳۰۹ هزار و ۶۵۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۹ هزار و ۲۰۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۶۷ هزار و ۸۶۴ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۴ میلیارد و ۸۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۰ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۲۹۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۱۶۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲ هزار و۸۲ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۸۹۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۴۵۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۶۲ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۰۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گسترش نفت و گاز پارسان (پارسان) با ۱۰ واحد، مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) با ۹ واحد و موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) با هشت واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک تجارت (وتجارت) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۸۰۷ میلیون برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۳۱ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۳۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۱۰ هزار و ۸۲۵ نوبت بود.

بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10156

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: