تزریق ۳۷۱ میلیون دلار به بازار ارز با همکاری پتروشیمی‌ها

تزریق ۳۷۱ میلیون دلار به بازار ارز با همکاری پتروشیمی‌ها

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از اتفاقات اخیر در منطقه و حمله حماس به رژیم اشغال‌گر صهیونیستی و سوء استفاده دلالان برای افزایش قیمت ارز، تحت تاثیر حضور به موقع و موثر بانک مرکزی در مدیریت این فضا و همچنین حضور فعال شرکت‌های پتروشیمی، تا ساعت ۱۸ دیروز یکشنبه ۱۶ مهر، بازار حواله، عرضه‌ بسیار مطلوب و کم‌سابقه‌ای داشت و طی این روز در مجموع ۳۷۱ میلیون دلار عرضه و ۲۸۸ میلیون دلار معامله انجام شد.

این اقدام به موقع نشان داد که بانک مرکزی بر خلاف برخی جوسازی‌های هدفمند، کاملا بر بازار مسلط است و با دست پُر از نظر ارزی توان مدیریت این بازار و تخصیص لازم برای ثبت سفارش‌ها را دارد.

 با وجود تلاش ذی‌نفعان افزایش نرخ ارز در کشور برای ایجاد التهابات ارزی که هر روز به بهانه‌های مختلف و با روایت‌سازی‌های جعلی، می‌کوشند، ضمن به چالش کشیدن سیاست‌های نظام، آرامش روانی بازار را با هدف سوداگری به هم بزنند، هماهنگی‌های بین دستگاهی و اشراف هم‌زمان دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی تاکنون مانع تحقق اهداف سوداگران شده است.

در همین راستا باید بر این نکته تاکید و تصریح کرد که اتفاقا افزایش اقتدار سیاسی و نظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین شروط لازم تقویت ارزش پول ملی در کنار مجموعه عوامل دیگر، موجب افزایش ارزش پول ملی طی ۶ ماه گذشته نسبت به ارزهایی مثل لیر و دیگر ارزهای منطقه شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13466

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: