حراج ۱۵۵۸ میلیارد تومان اوراق توسط بانک مرکزی در بورس

حراج ۱۵۵۸ میلیارد تومان اوراق توسط بانک مرکزی در بورس

بانک مرکزی در هفتمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی، ۱۵۵۸ میلیارد تومان اوراق را از طریق بازار سرمایه به فروش رساند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در هفتمین مرحله حراج اوراق، در مجموع هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی در بورس فروخته شد.

 بانک مرکزی طی هفته گذشته، هفتمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۲ را برگزار کرد.

این اوراق توسط بانک مرکزی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی و برنامه‌های دولت، منتشر می‌شود و توسط بانک‌های عامل قابل بازخرید است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی اصل پول و سود آن را برای خریدار ضمانت می‌کند و همین عامل سبب اطمینان بیشتر برای تزریق دارایی می‌شود.

در این مرحله از فروش اوراق، بانک مرکزی  هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان اوراق در بازار اولیه یعنی بورس به فروش رسانده است. نرخ بازده این اوراق از ۲۴.۶۰ درصد  تا ۲۵.۷۰ درصد بوده است. جزئیات این گزارش به شرح زیر است:

اوراق آراد فروخته شده در این مرحله، جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید کالاها و خدمات دستگاه های اجرایی موضوع اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی مندرج در جدول شماره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۲کل کشور با سررسید ۵ ساله، با نرخ سود سالانه و با مواعد پرداخت ۶ ماهه، منتشر و در فرابورس ایران عرضه شده است.

در مرحله اول این حراج، ۱۳ هزار میلیارد تومان و در مرحله دوم نیز ۵ هزار  و۳۳۷ میلیارد تومان اوراق به فروش رفته بوده است. در مرحله سوم، چهارم، پنجم و ششم به ترتیب ۸۷۱ میلیارد تومان، ۱۴۵۶ میلیارد تومان، ۱۵۸۰ میلیارد تومان و ۲ هزار میلیارد تومان  اوراق توسط بانک مرکزی به فروش رسیده است.

مرحله هشتم فروش اوراق در بورس در تاریخ ۲۸ شهریور انجام خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12268

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: