مازوت‌سوزی در تهران نداریم/ مهم‌ترین منابع تولید آلودگی هوا منابع متحرک هستند

سخنگوی دولت:

مازوت‌سوزی در تهران نداریم/ مهم‌ترین منابع تولید آلودگی هوا منابع متحرک هستند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا با بیان این مطلب، افزود: تعطیلی نیروگاه‌ها هم به دلیل اختلال در تولید برق کشور و زندگی و کسب و کار مردم امکان پذیر نیست.

سخنگوی دولت بیان کرد: همانطور که می‌دانید مهمترین منابع تولید آلودگی هوا منابع متحرک مثل خودروها هستند؛ در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برقی‌سازی ناوگان را دنبال می‌کند. وزارت راه و شهرسازی نیز توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند؛ وزارت نفت نیز به دنبال افزایش کیفیت سوخت است.

بهادری جهرمی ادامه داد: با به مدار آمدن پالایشگاه اصفهان یعنی پروژه بهبود کیفیت پالایشگاه اصفهان ۲۰ میلیون لیتر در روز، گازوئیل تولیدی این پالایشگاه با کیفیت یورو پنج تولید می‌شود یعنی عدد قابل توجهی از گازوئیل کشور یورو پنج است.
وی خاطرنشان کرد: اما یک مسئولیت مهمی بر دوش شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در جهت کاهش تردد خودروها و ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در روزهای آلودگی است که باید با جدیت اقدام شود. این امر اگر توسعه یابد موجب کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت خواهد شد.
بهادری جهرمی گفت: البته کاهش آلودگی فقط با اقدام دولت صورت نمی‌گیرد و نیازمند یک عزم جدی و همگانی و همکاری مردم است. اخذ معاینه فنی، کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، استفاده از مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی هم موثر است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17218

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: