آغاز ساخت ۲ فروند شناور مدرن برای ناوگان کشتیرانی کشور

آغاز ساخت ۲ فروند شناور مدرن برای ناوگان کشتیرانی کشور

 گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی شرکت کشتی‌سازی صدرا خبر داد.

به گزارش گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این پروژه بزرگ ملی شامل ۲ فروند شناور ۳۵۰۰ تنی چندمنظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ تی‌ای یو کانتینر و دو فروند شناور رو – رو کانتینری ۴۰۰۰ تنی با قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون به همراه راننده، ۱۹۸ تی‌ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است.

اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال‌زایی برای مجموعاً یکهزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، منجر به فعال شدن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شده و انتقال دائم و پایدار دانش ساخت کشتی در داخل را به همراه دارد.

پروژه مذکور در سایه شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در ایران اجرایی شده و همه مراحل ساخت شناورهای مذکور توسط متخصصان داخلی و زیر نظر مؤسسات رده‌بندی ایرانی انجام خواهد شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ فروند شناور مدرن که روز جمعه ۱۹ اسفند ماه در مجتمع کاسپین برگزار شد، استاندار مازندران و مدیران عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی سازی صدرا حضور داشتند.

منبع خبر

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10499

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: