بودجه ۱۴۰۲صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ۷۰ درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بودجه ۱۴۰۲صندوق بیمه اجتماعی روستاییان ۷۰ درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از سوی دولت حدود ۷۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است که از همت دولت سیزدهم و شخص آیت الله رئیسی قدردانی می کنیم.

سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در همایش سراسری مدیران و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اظهار داشت: باید از منابع درآمدی صندوق صیانت کنیم که تا نسبت پشتیبانی و عدم نیاز به سایر منابع محقق شود ضمن اینکه دولت تکالیف و تعهداتی دارد.

وی افزود: سرمایه ملی در دست ما امانت است باید به احسن وجه اهلیت این امانت داری را داشته باشیم به این معنا که بیت المال را از مال خود برای مردم عزیزتر بدانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گردهمایی مدیران و کارگزاران صندوق گفت: این نشست بسیار مبارکی است، قدمی در راستای اجرای عدالت اجتماعی است به استناد آموزه های دینی و قوانین و اصل ۲۹ قانون اساسی اطمینان از معیشت، بهداشت، خدمات و مسکن از حقوق مردم است.

وی بیان داشت: از سوی دیگر نظام جامع تامین اجتماعی یکی از حقوق مردم مخصوصا بیمه برای روستاییان، عشایر و کشاورزان است، اگر بخواهیم این نظام را با استانداردهای بین المللی محک بزنیم یکی از پیشتازترین نظام های تامین اجتماعی است، این سخن به روایت تاریخ و آمار داخلی و بین المللی است.

مرتضوی ادامه داد: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نرخ متوسط امید به زندگی حدود ۵۲ سال بوده است امروز نرخ امید به زندگی برای مردان ۷۵ سال و برای بانوان ۷۸ سال است که این امر نشانگر توجه به نظام سلامت، سیستم تغذیه است

وی خاطر نشان کرد: پیش از این حلقه مفقوده در رابطه با بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان وجود داشت که از چندین سال پیش این امر آغاز شد و در کنار توجه به بیمه کارگران، قالیبافان و رانندگان به این موضوع توجه ویژه ای قرار گرفت بر اساس گزارش هایی که همکاران در این صندوق ارائه کرده اند این صندوق نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی دارد.

وزیر کار، با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستایی، تنها صندوقی است که ضریب پشتیبانی آن مناسب است گفت: همکاران باید آستین همت بالا بزنند تا این سرمایه گذاری ها را به ارزش افزوده تبدیل کنند هیچگاه با کاهش ضریب پشتیبانی مواجه نشود.

وی با اشاره به روز سوم خرداد آزادی خرمشهر گفت: امروز هم روز دزفول قهرمان است مقاومت ملت ایران نه تنها در لبه منطقه نبرد بود بلکه در جای جای ایران اسلامی زنان پاکدامن و مردان غیرتمند مقاومت کردند.

مرتضوی افزود: باید از خرمشهر در هم تنیده و تخریب شده به واسطه هجوم بعثی ها، سوسنگرد و اصفهان روایت کرد از هر کجای ایران که عبور می کنیم نشان از مقاومت است یاد همه شهدا را گرامی می دارم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10995

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: