تخلیه ۶.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور

در ۴ ماه نخست امسال ثبت شد؛

تخلیه ۶.۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۶ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۵۶ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری، معادل ۶ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۵۶ تن بود و در این بین جو رشد ۱۱۵ درصدی و ذرت رشد ۱۳ درصدی داشته است.

میزان تخلیه گندم طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۶۱ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو تا پایان تیرماه سال جاری معادل ۶۱۶ هزار و ۱۵۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۲۸۷ هزار و ۱۰۰ تنی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تخلیه ذرت طی چهار ماهه سال جاری معادل ۲ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۸۰ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۸۶۹ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۳ درصدی را شاهد بوده است.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۹۱۹ هزار و ۹۷۵ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ معادل ۲۰ هزار و ۳۱۰ تن بوده است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان تیرماه سال جاری معادل ۹۶ هزار و ۵۹۷ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۲۸۵ هزار و ۴۷۷ تن بود.

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی تا پایان تیرماه سال جاری شامل ۲۶۴ هزار و ۶۹ دستگاه کامیون و ۸ هزار و ۱۲۷ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۲۳ هزار و ۸۶۶ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11465

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: