تشکیل کمیته تامین مالی وبشهر با حضور نخبگان بانکی

عضو کمیته تامین مالی وبشهر

تشکیل کمیته تامین مالی وبشهر با حضور نخبگان بانکی

توکلی با اعلام تشکیل کمیته تامین مالی گروه توسعه صنایع بهشهرگفت: کمیته تامین مالی تاکنون ۱۲ جلسه و ۴۰۰ نفر ساعت، کار تخصصی جهت حل مشکلات مالی شرکت ها برگزار کرده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی، جلسه بررسی مشکلات ارزی شرکت های زیر مجموعه وبشهر با حضور مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر، گچ پززاده معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی و اعضای کمیته تامین مالی شرکت برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی، توکلی عضو کمیته تامین مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر در گفتگویی با اشاره به تشکیل کارگروه تامین مالی این شرکت گفت: یکی از دغدغه های اصلی مدیرعامل شرکت  بحث تامین مالی و حل مشکلات مالی شرکت های وابسته است.

وی با بیان اینکه عدم تامین مالی در اثر بخشی و کارایی شرکت تاثیر منفی دارد ادامه داد: این کارگروه به ریاست مدیرعامل و گروه تامین مالی شرکت و چند نفر از نخبگان شبکه بانکی تشکیل شده است.

توکلی شناسایی مشکلات شرکت های وابسته را اولین دستور جلسه این کمیته برشمرد و گفت: موانع پیش روی شرکت ها برای اخذ تسهیلات شناسایی و معوقاتی که مانع از استفاده تسهیلات بانکی می شد مورد ارزیابی و رصد قرار گرفت.

مشکلات مالی و بانکی مارگارین و زرین ذرت حل شد

عضو کمیته تامین مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر با اشاره به اینکه جلسات متعددی برگزار و راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات پیشنهاد شد تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلات شرکت ها مرتفع شده است. شرکت مارگارین از بحران خارج و با راهکارهایی که مدیر عامل و کمیته تامین مالی ارائه کرده اند. آرامش خاطر در مجموعه حاکم شده است.

وی افزود: بحث ارزی مارگارین حل شده و تجهیزات لازم برای راه اندازی خط تولید روغن های خاص برطرف و بخشی از این تجهیزات به شرکت مارگارین وارد شده است.

توکلی افزود: همچنین جلسات  متعددی با مدیران شبکه بانکی از جمله مدیران بانک تجارت، پاسارگاد، سامان، اقتصاد نوین، ملی برگزار شده و بدهی های شرکت ها به سیستم بانکی تعیین تکلیف شدند.

توکلی تعیین تکلیف بدهی شرکت زرین ذرت شاهرود را نیز یکی دیگر از دستاوردهای کمیته تامین مالی شرکت توسعه صنایع بهشهر برشمرد و گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از معوقات زرین ذرت با درایت مدیرعامل وبشهر حل و از سرفصل شبکه بانکی خارج شد که موفقیت بزرگ برای تیم مدیریتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته تامین مالی با معاونت ارزی بانک ملی و مدیرعامل صندوق توسعه ملی تشکیل شده است افزود: به دلیل اهمیت ویژه تامین مالی، مدیرعامل وبشهر در تمامی جلسات حضور داشته و راهکارهای مناسب را از بانک ها اخذ نمود.

عضو کمیته تامین مالی وبشهر به دیگر اقدامات انجام شده در این کمیته اشاره کرد و گفت: انتشار اوراق مرابحه به مبلغ یک همت، افزایش سقف تسهیلات از شبکه بانکی تا مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از دیگر تصمیمات این کمیته بوده است.

توکلی ادامه داد: برنامه ریزی های منسجم در جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت های گروه و اعضای هیات مدیره مطرح و مقرر شد مدیران عامل شرکت ها از طریق ارتباط با بانک های طرف قرارداد سقف تسهیلات را افزایش یا از منابع ال سی داخلی، ضمانت نامه بانکی و ارزی به هر نحوی که برا ی آنها فراهم است استفاده کنند.اعضای کمیته تامین مالی نیز در مسیر تحقق هدف در کنار مدیران عامل شرکت ها خواهند بود.

وی در مورد تسهیلات شرکت مروارید هامون نیز گفت: مقدمات اخذ تسهیلات از بانک ها برای افزایش تولید و بهینه سازی تجهیزات در دستور کار کمیته تامین مالی قرار دارد و در این خصوص اقدامات موثری در حال انجام است.

۴۰۰ نفر ساعت، کار تخصصی جهت حل مشکلات مالی شرکت ها

وی در پایان گفت: کمیته تامین مالی تاکنون حدود ۱۲ جلسه و ۴۰۰ نفر ساعت کار تخصصی جهت حل مشکلات مالی شرکت ها برگزار کرده است.

شرکت توسعه صنایع بهشهر جهت حل موضوع تخصیص و دریافت ارز بررسی و شیوه تخصیص و دریافت ارز جهت واردات مواد اولیه به ویژه برای شرکت های گلتاش و پاکسان،مارگارین و بهپاک تعیین تکلیف شد

 

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11690

دکتر اسماعیل کریمیان

دکتر اسماعیل کریمیان

کارشناس مرکز روابط عمومی واموربین الملل سازمان برنامه وبودجه کشور معاون مرکز روابط عمومی ، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور معاون اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو انجمن متخصصان روابط عمومی ایران

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: