ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۸ سال

ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۸ سال

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر ؛ سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر حل مشکل مالی ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: با توجه به اینکه اوضاع مسکن در بخش تأمین منابع مالی دچار مشکل است، بخش خصوصی روش جدید تأمین منابع مالی تحت عنوان کنسرسیوم مشارکت در توسعه ملی مسکن را پیشنهاد داده است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: براساس این کنسرسیوم، گروه‌های مختلف تجهیزات و مصالح، مایحتاج ساختمانی را در قبال تهاتر با ملک و املاک در اختیار کارفرماهای دولتی قرار می‌دهند.

وی گفت: تا امروز ۹۰ شرکت در این کنسرسیوم مشارکت و برای تهاتر، اعلام آمادگی کردند تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال معادل ۲۰ هزار واحد مسکونی در توسعه ملی مسکن مشارکت کنند.

نماینده مجلس آذربایجان شرقی در ادامه افزود: انجام این اتفاق مهم، مسئله کمبود نقدینگی دولت را حل می‌کند و امیدوارم این رقم تا ۵۰۰ هزار میلیارد ریال هم برسد.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس آمادگی دارد در هرجایی که مانع قانونی وجود دارد، ورود کند و از دولت می‌خواهد فضا را تلطیف کرده و آئین‌نامه‌های دست‌وپا گیر را بردارد تا این مسئله عملیاتی شود.

وی با اشاره به سخت بودن روند ساخت ۴ میلیون در دولت سیزدهم، گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم قطعاً آسان نخواهد بود و انتظار می‌رود ۲ میلیون مسکن در ابتدای دولت سیزدهم و ۲ میلیون هم در دوره دوم دولت سیزدهم ساخته خواهد و نیازمند کمک دستگاه‌ها و نهادهای دولتی دیگر است.

میرتاج‌الدینی افزود: یک روند که موجب آسان سازی در روند ساخت و ساز مسکن خواهد شد تأمین سرمایه، اعتبار و کالا مورد نیاز مسکن است مانند مصالح مختلفی که در ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد و بیشترین نیاز ساخت مسکن مصالح قابل تهاتر است مانند مصالح فولادی، میل‌گرد، سیمان و…

این مقام مسئول گفت: یکی از راهکارهای ساخت مسکن تهاتر زمین است که شرکت‌های مختلف، سازندگان مسکن، انبوه سازان و برخی از کارخانه‌های مرتبط با ساخت و ساز مسکن می‌توانند در این تهاتر توافقی ایجاد شود که در ازای پول واحدهای مسکونی به عنوان دستمزد به آنها تعلق گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: با سازندگان طرح نهضت ملی مسکن زمین تهاتر نمی‌شود بلکه در ازای دریافت دستمزد به آنها واحدهای مسکونی براساس قرارداد صورت گرفته اهدا می‌شود و در بحث تهاتر نفت خود وزیر راه و شهرسازی باید تصمیم‌گیری کند تا با فروش نفت شرکت‌های خارجی به پای ساخت و ساز طرح نهضت ملی مسکن بیایند و البته اجرای این طرح نیازمند تاییدیه از سوی دولت و کمیسیون تلفیق و بودجه را دارد.

وی در ادامه گفت: البته ساخت یک میلیون مسکن در طی سال فقط به عهده دولت نیست و بخش‌های خصوصی نیز برای تکمیل این وعده باید به پای کار بیایند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11940

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: