سقوط ۵۳ هزار واحدی بورس/ سهامداران ناامید و خسته هستند

سقوط ۵۳ هزار واحدی بورس/ سهامداران ناامید و خسته هستند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از ۵۳ هزار واحدی مواجه شده است، سهامداران بازار سرمایه اکنون در بدترین شرایط روحی قرار گرفته و خسته و ناامید هستند.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۲۱۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۱,۹۹۵ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۰۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز ۹۸۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۳۹ میلیارد تومان است که کاهش ۶۹ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش ۴۵۸ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۸۲۶ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۷۰۰ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۴۹۵ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و شیمیایی با ارزش معاملات ۴۰۵ میلیارد تومان (۱.۳ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه دارویی با ارزش معاملات ۱۹۷ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه زغال سنگ با ارزش معاملات ۱۲ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) و گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات ۲۴۱ میلیارد تومان (۱.۷ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=20366

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: