سهم محیط ‌زیست از تأمین آب سه برابر می‌شود

سهم محیط ‌زیست از تأمین آب سه برابر می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) به نقل از خبرگزاری ایرنا، “عیسی بزرگ‌زاده” گفت: نقشه تدوین شده راه‌آب کشور توجه ویژه‌ای به تأمین آب موردنیاز محیط‌زیست و پیکره‌های آبی آن دارد.
وی توجه ویژه به تأمین آب پیکره‌های آبی زیست‌محیطی در افزایش امنیت و پایدار سرزمینی را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر تأمین آب محیط‌زیست موردتوجه قرار نگیرد پایداری سرزمینی تهدید خواهد شد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان منابع آب و تلفیق بودجه شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه افزایش سهم تأمین آب محیط‌زیست را ۱۰.۷۷ درصد پیش‌بینی کرده که این موضع در نقشه راه‌آب کشور تا سه برابر افزایش‌یافته است.
بزرگ‌زاده با بیان اینکه تأمین آب برای محیط‌زیست ابعاد مختلفی مثل بعد زیستی و زیست‌مندی ایرانی دارد، اضافه کرد: زیست‌مندی اشاره به جانوران، گیاهان و سایرینی که در ایران ساکن هستند دارد و ما در این نقشه معتقدیم همان‌طور که انسان ایرانی حق دارد از منابع آب استفاده کند این زیست‌مندان نیز حق استفاده از منابع مختلف را دارند و باید برای آنها تأمین کرد.
سخنگوی طرح‌های ملی آب خاطرنشان کرد: نقشه راه‌آب کشور به این مهم توجه ویژه‌ای کرده است.
این گزارش حاکی است در جلسه شورای‌عالی آب که ششم آبان برگزار شده بود به‌ موجب مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی و تأکیدات رئیس‌جمهور در سند تحول دولت مردمی «نقشه راه‌آب کشور» که در دولت سیزدهم طراحی و تدوین شده، رونمایی و به تصویب رسید.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14653

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: