صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کیف، کفش و محصولات چرم ایرانی/ روسیه بازاری بکر

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران عنوان‌کرد:

صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کیف، کفش و محصولات چرم ایرانی/ روسیه بازاری بکر

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران گفت: متوسط صادرات تولیدات کیف، کفش و محصولات چرم ایرانی در سال‌های گذشته افزون بر یکصد میلیون دلار بوده است.

«رسول شجری» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عمده این صادرات به کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان و افغانستان انجام می‌شود.

وی، روسیه را بازاری پُرپتانسیل برای صادرات این دسته از محصولات ایرانی برشمرد و یادآور شد: در گذشته تلاش‌هایی برای حضور و نفوذ هرچه بیشتر در این بازار انجام شد و حتی برای واحدها در این کشور مستقر شده بودند، اما به دلیل پاره‌ای مشکلات و تحریم‌ها ممکن نشد.

شجری خاطرنشان‌کرد: امروز با حمایت‌های ویژه وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امیدها برای حضور پر رنگ در بازار روسیه بیشتر شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم ضمن حضور در نمایشگاه‌های این کشور، در بازار آن نیز حضوری قوی داشته باشیم.

این مقام صنفی ادامه‌داد: دستیابی به صادرات مستمر، یکی از درخواست‌های فعالان این صنعت است که در این زمینه شاهد حمایت‌های بی‌دریغ وزارت صمت هستیم.

وی بیان‌داشت: ما خواستار ارائه تسهیلات صادراتی هستیم، به ویژه انتظار می‌رود رایزنان اقتصادی ما در دیگر کشورها به‌خصوص کشورهای همسایه و منطقه که مصرف‌کننده عمده محصولات ایرانی هستند، به فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌های لازم بپردازند.

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران همچنین از تلاش‌های سازمان توسعه تجارت، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در این مسیر تقدیر کرد، اما گفت: با توجه به شرایط عمومی اقتصاد کشور و مواجهه با برخی مشکلات، فعالان این صنعت نیز با دشواری‌هایی مواجه هستند که مهمترین آنها کمبود نقدینگی است.

وی اضافه‌کرد: اکنون ۲۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از خارج از کشور تامین می‌شود که اتفاقا موادی کلیدی هستند. همچنین امید می‌رود برخی موانع پیش‌روی تامین مواد اولیه داخلی برطرف شود.

شجری، نیاز ارزی سالیانه فعالان این صنعت را حدود یک میلیارد دلار عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم همچنین برای راه‌اندازی همه کارخانجات مولد کشور فعال در عرصه کیف، کفش و چرم کافی است.

وی، از تلاش وزارت صمت و مجلس برای دسترسی فعالان صنعت کیف و کفش و چرم به ماشین‌آلات دست‌دوم تقدیر کرد.

نمایشگاه امپکس ۲۰۲۳

رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران درباره یازدهمین نمایشگاه تخصصی چرم، کیف، کفش، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (امپکس ۲۰۲۳) نیز گفت: این نمایشگاه بدون وقفه در سال‌های گذشته حتی در دوره کرونا برگزار شده است که در سال جاری در فضایی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع در ۶ سالن برگزار خواهد شد.

شجری خاطرنشان‌کرد: برای حضور در این دوره از نمایشگاه تاکنون ۱۵۰ شرکت ایرانی به همراه شرکت‌هایی به نمایندگی از دو کشور ترکیه و چین اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی، نمایشگاه را محل تبادل تجربیات و اطلاعات و همچنین عامل به گردش در آمدن مجدد چرخ‌های این صنعت برشمرد و خاطرنشان‌کرد: در این دوره از نمایشگاه، فعالان صنعت کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته از شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و قم و همچنین اسلامشهر (که عمده ورزشی‌دوزان در این شهر ساکن‌اند) حضور خواهند داشت.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9977

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: