مولدسازی کارگاه‌های نیمه‌تعطیل و راکد با واگذاری به بخش خصوصی

معاون وزیر تعاون تاکید کرد:

مولدسازی کارگاه‌های نیمه‌تعطیل و راکد با واگذاری به بخش خصوصی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مولدسازی کارگاه‌های نیمه تعطیل و راکد و واگذاری آن به بخش خصوصی و شرکای اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی‌نیا» در نشست وبیناری «توافقنامه اجرایی-آموزشی سال ١۴٠٢» اظهار داشت: کارگاه‌های مذکور باید ترجیحاً به مؤسسه‌های کارآموزی آزاد و شرکای اجتماعی به شرط ارائه آموزش‌های مهارتی و در صورت عدم استقبال از سوی آنان در مناطق محروم با شرط ارائه رایگان آموزش ها به مؤسسات خیریه واگذار شود.

معاون وزیر کار، با اشاره به تدوین چهار راهبرد اساسی در سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای نهضت ملی مهارت آموزی و پیش‌بینی ارائه آموزش‌های مهارتی به چهار میلیون نفر تا سال ۱۴۰۶، تصریح کرد: در برنامه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است که حدود چهار میلیون نفر-ساعت آموزش توسط بخش‌های دولتی و خصوصی به شاغلان، کارجویان و متقاضیان مهارت آموزی ارائه شود.

وی، ملاک ارزیابی اقدامات استان ها را شاخص‌های مشخص شده در توافقنامه اجرایی- آموزشی ۱۴۰۲ برشمرد و اذعان داشت: برای تحقق توافقنامه مذکور ضروری است از ظرفیت‌های شرکای اجتماعی، اصناف و غیره بهره ببریم، زیرا می‌تواند منجر به درآمدزایی برای استان شود که به‌جز سهم اندکی از آن برای هزینه‌کرد در موارد خاص، همه آن به استان تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش ها در بخش دولتی و به‌ویژه آموزشگاه‌های آزاد باید بر اساس آمایش منطقه انجام شود، گفت: برای پیشبرد اهداف سازمان نیازمند ارائه آموزش‌های مهارتی و تخصصی هستیم و در این مسیر نباید به حداقل ها اکتفا کنیم و می‌توانیم در تربیت نیروی انسانی ماهر به سراغ شرکای اجتماعی برویم.

وی با بیان اینکه در واگذاری تجهیزات و امکانات کارگاه‌های آموزشی غیرفعال و راکد، باید سخاوتمند باشند، خواستار هم افزایی در بهره گیری از پتانسیل ها و امکانات دو طرفه در جهت ایجاد با اولویت واگذاری درون استانی شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، عدم انتخاب رشته توسط درصد بالایی از پذیرفته شدگان در کنکور را نشان از بالا رفتن درک جامعه از نیاز بازار کار دانست.

وی با تأکید در نظر گرفتن آموزش به افراد کم بضاعت و بی بضاعت، خاطرنشان‌کرد: کسی به دلیل بضاعت کم از چرخه آموزش خارج نشود و می‌توان به این افراد با کمک کمیته امداد، بهزیستی و خیرین مهارتی (بورسیه مهارتی) آموزش های رایگان ارائه داد.

حسینی نیا با اشاره به ارائه ۱۰ درصد آموزش‌های رایگان در مؤسسه‌های کارآموزی آزاد، بیان داشت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در قالب مشارکت‌های اجتماعی به افراد بی بضاعت آموزش رایگان ارائه می‌دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خواستار توجه ویژه به اجرای تفاهم نامه‌های منعقده، واگذاری کارگاه‌های آموزشی راکد و نیمه فعال با بهره گیری از قوانین مختلف در واگذاری کارگاه‌های آموزشی، جابه جایی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی شد و اعلام کرد: بایستی خودمان را برای سخت ترین و مستندترین نوع ارائه آمار، اطلاعات و گزارش‌ها برای تحقق توافق نامه اجرایی – آموزشی آماده کنیم.

شایان ذکر است در نشست وبیناری توافقنامه اجرایی-آموزشی سال ١۴٠٢ که با حضور «امیر میمنت آبادی» معاون توسعه مدیریت و منابع، «علی حسین شهریور» معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، «محمدرضا شاه پسند» معاون آموزش و مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد، عملکرد اجرای توافق نامه اجرایی- آموزشی سال ۱۴۰۲ در فروردین ماه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10854

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: