چه کسی مسئول حوادث ناشی از آسانسورهای غیراستاندارد است؟/ پلمب چند آسانسور

چه کسی مسئول حوادث ناشی از آسانسورهای غیراستاندارد است؟/ پلمب چند آسانسور

طبق اعلام سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران مسئولیت حوادث ناشی از استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد، مطابق قانون بر عهده بهره‌برداران برج‌های مسکونی و تجاری است.

محمدحسین طاهری با تاکید بر اجباری بودن اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورها، به مالکان، بهره‌برداران و مدیران برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه مسکونی و تجاری، هشدار داده که مسئولیت حوادث ناشی از استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد، مطابق قانون بر عهده آنان است.

وی همچنین گفته که بازرسی‌های اولیه و ادواری بازرسان استاندارد، برای نظارت بر ایمنی آسانسورها، به صورت منظم و در پی ثبت درخواست بازرسی از سوی مالکان و سازندگان انجام می‌شود. اخیرا در پی افزایش ساخت و ساز برج‌های مسکونی و تجاری در شهر تهران، به ویژه مناطق ۵ و ۲۲، استفاده از آسانسورهای غیراستاندارد و ناایمن مشاهده شده است؛ که در جریان انجام بازرسی‌های کارشناسان استاندارد، آسانسورهای چند برج در مناطق مذکور تا زمان رفع نواقص پلمب شده است.

امکان استعلام پیامکی وضعیت گواهی ایمنی آسانسور برای شهروندان وجود دارد و افراد می‌توانند با ارسال پیامک حاوی شناسه ملی آسانسور که در پلاک داخل کابین آسانسور نصب شده، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اطلاعاتی از قبیل نام شرکت نصاب، نام شرکت بازرسی‌کننده، تاریخ آخرین بازرسی و تاریخ انقضای اعتبار گواهینامه بازرسی آسانسور، آگاهی پیدا کند. شناسه ملی آسانسور به عنوان کدی قابل استعلام و توسط سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان تنها مرجع صادر کننده گواهینامه ایمنی آسانسورها به هر خط آسانسور تخصیص می‌یابد و تمامی مراحل استانداردسازی آسانسورها باید از طریق ثبت نام در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.inso.gov.ir پیگیری شود.

گفتنی است سازمان ملی استاندارد در سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که فرآورده آسانسور مشمول استاندارد اجباری قرار گرفته و باید مورد بازرسی اولیه و ادواری قرار گیرد. بر این اساس بهره‌برداری از آن تنها با داشتن تائیدیه معتبر از این سازمان مجاز هستند. کلیه مدیران/ مالکان ساختمان‌های دارای آسانسور با مراجعه به سامانهlift.isiri.gov.ir  نسبت به ثبت‌ درخواست انجام بازرسی اولیه و ادواری آسانسور اقدام کرده تا بازرسان مورد تائید استاندارد جهت بازرسی به محل مراجعه کنند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11152

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: