به گزارش اقتصاد کشور به نقل از رویترز، طی ماههای گذشته تعدادی از شرکتهای خودروسازی در اروپا از تصمیم خود برای تعطیلی کارخانهها و اخراج کارکنان خبر دادهاند.
کاهش تقاضا برای خودرو، افزایش هزینههای تولید، بالا گرفتن رقابت با رقبای چینی و سرعت کمتر از انتظار گذار به سمت استفاده از خودروهای برقی از جمله مهمترین دلایل بحران در بازار خودروسازی اروپاست.
شرکت قطعه سازی والئوی فرانسه اعلام کرده که ۱۰۰۰ نفر از کارگران خود را اخراج خواهد کرد و دو کارخانه را نیز تعطیل میکند.
شرکت خودروسازی استلانتیس هم اخیراً اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه خود در جنوب انگلیس را تعطیل کند که به اخراج هزار نفر از کارگران این واحد منجر خواهد شد.
کاهش تقاضا موجب شده که تولید خودرو، به خصوص مدل برقی فیات ۵۰۰، در کارخانه اصلی این شرکت در شهر میرافیوری ایتالیا متوقف شود.
شرکت قطعه سازی بوش آلمان نیز اعلام کرده که قصد دارد طی سالهای آینده ۵۵۰۰ نفر از کارگرانش را اخراج خواهد کرد.
شرکت خودروسازی فورد آمریکا هم تصمیم گرفته ۴ هزار نفر از کارگرانش را در آلمان و انگلیس اخراج کند.
شرکت تولید لاستیک خودروی میشلن فرانسه نیز گفته که ۲ کارخانه خود را در غرب فرانسه تعطیل میکند که به بیکاری ۱۲۵۰ نفر منجر خواهد شد.
شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان هم از برنامه خود برای کاهش قابل توجه هزینههای خبر داده و اعلام کرده که در سایه این تصمیم تعدادی از کارخانههای خود را تعطیل میکند و هزاران نفر نیز از کار بیکار میشوند.
این شرکت حتی یک واحد تولید خودروهای ائودی خود در بروکسل را به خاطر کاهش تقاضا، برای فروش گذاشته است.