بررسی امکانات کارپوشه سامانه مودیان غیرحضوری انجام می‌شود

بررسی امکانات کارپوشه سامانه مودیان غیرحضوری انجام می‌شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری مهر، اشکان هراتی، معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی درباره نظام مالیاتی با بیان اینکه بررسی امکانات کارپوشه سامانه مودیان دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارد در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: نظام مالیاتی دربردارنده بازیگران و ذی‌نفعان متفاوتی است. یکی از این ذی‌نفعان، سازمان امور مالیاتی است.

وی افزود: مأموریت این سازمان وصول امور مالیاتی به شکلی عادلانه از طریق طراحی و استقرار نظام مالیاتی هوشمند است؛ بنابراین تمام اقدامات سازمان امور مالیاتی در چارچوب تحقق این اهداف انجام می‌شود.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: امروز سامانه مودیان در چارچوب استقرار نظام مالیاتی هوشمند است؛ تا پیش از این در نظام شبه سنتی، مالیات منطبق با درآمد افراد نبود. دلیل این امر، عدم در اختیار داشتن اطلاعات به صورت سیستمی بود. در این نظام چانه‌زنی به شکل مستقیم نیز وجود داشت.

وی عنوان کرد: در نظام مالیاتی هوشمند ما دیگر شاهد این مسائل نیستیم، چرا که مالیات بر اساس صورتحساب‌های الکترونیکی ثبت شده در سامانه محاسبه می‌شود.

هراتی اظهار کرد: مودیان ما به هیچ عنوان نیازی به ثبت نام در سامانه مودیان ندارند. هر کسی که در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده باشد، در سامانه مودیان نیز به صورت خودکار ثبت نام خواهد شد. کافی است صاحبان کسب و کار به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کرده و اطلاعات مربوط را وارد کنند. بعد از تکمیل ثبت نام، به مدت یک هفته بعد، سازمان امور مالیاتی نسبت به ایجاد کارپوشه در سامانه مودیان اقدام می‌کند.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: بعد از ایجاد کارپوشه، شخص وارد آن شده و اولین چیزی که با آن مواجه می‌شود، صفحه پیشخوان کارپوشه است. در واقع مودیان به تعداد پرونده‌ها کارپوشه نداشته و همه پرونده‌های آنها در یک کارپوشه واحد در پیشخوان آن‌ها ایجاد می‌شود. در میز کار کارپوشه تمام نمودارها و اطلاعات مورد نیاز مودی قرار داده شده و بر اساس این اطلاعات مودی می‌تواند از سقف مجاز فروش خود نیز مطلع شود.

وی تصریح کرد: در سامانه مودیان، مجموعه‌ای از زیرسامانه‌های متفاوت وجود دارد. زیرسامانه‌ای که مودیان با آن سر و کار دارند، کارپوشه مودی است. این کارپوشه تنها راه دسترسی سازمان امور مالیاتی و مودی است و تمام اطلاعات لازم در آن‌جا قرار دارد. در واقع امکانات به گونه‌ای تعریف شده تا نیاز به مراجعه مودی به سازمان را از بین ببرد.

هراتی در ادامه گفت: مودیان می‌توانند صورتحساب‌های فروش خود را در کارپوشه خود ببینند. حتی امکان ایجاد حساب‌های بانکی مورد نیاز مودیان در این سامانه وجود دارد؛ بنابراین مودیان باید با ورود به کارپوشه صورتحساب‌های فروش خود را بررسی و آنها را تأیید یا رد کنند. در واقع تنها درگاه تبادل اطلاعات میان سازمان امور مالیاتی و مودیان همین کارپوشه است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=19359

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: