برگزاری مجمع عمومی بانک آینده بعد از ۵ سال/ تعیین اعضای جدید هیأت مدیره تا پایان مهر ماه

برگزاری مجمع عمومی بانک آینده بعد از ۵ سال/ تعیین اعضای جدید هیأت مدیره تا پایان مهر ماه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  شادا، محمد جواد شریف‌زاده ممعاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر، در خصوص برگزاری مجمع بانک آینده اظهار کرد: امروز بعد از حدود ۵ سال نخستین مجمع عمومی بانک آینده برگزاری شد و طبق تبصره ۲ ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، حق رای سهام مازاد مالک سهام مؤسسات اعتباری بیش از حدود مجاز ذکر‌شده، به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل می‌شود.

وی یادآور شد: بانک آینده هم از مجموعه بانک‌هایی بود که حق رای آن به وزارت اقتصاد منتقل شد که البته این موضوع با کش و قوس‌های حقوقی زیادی همراه بود و تا پایان مرداد ماه امسال ادامه یافت که دستور موقتی که دیوان عدالت اداری داده بود، اواخر مرداد ماه لغو شد و بانک مرکزی حق رای آنها را منتقل کرد.

شریف زاده افزود: ما بلافاصله صاحبان سهام را برای برگزاری مجمع عمومی دعوت کردیم که در ۶ شهریور ماه در سامانه کدال اعلام شد و امروز ۲۰ شهریور ماه از صبح مجمع آغاز شده است و همچنان هم تا ساعت ۱۵ ادامه خواهد داشت.

شریف‌زاده بیان کرد: دستور جلسه مجمع، تصویب صورت‌های مالی سال‌های ۹۷ و ۹۸ است که امروز مشروح آنها تصویب خواهد شد و دستور بعدی تعیین حسابرس برای صورت‌های مالی سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است و از سال ۱۴۰۱ به بعد سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس این بانک مشخص خواهد شد.

معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد اضافه کرد: امیدواریم بلافاصله بعد از برگزاری این مجمع، صورت‌های مالی سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم حسابرسی شود تا بتوانیم مجامع آنها را برگزار کنیم و گام بعدی که وزارت اقتصاد به منظور بهبود شرایط مالی و مدیریتی بانک آینده با هماهنگی بانک مرکزی انجام خواهد داد، تعیین اعضای جدید هیات مدیره بانک آینده است که امیدواریم بتوانیم مجمع آن را تا پایان مهر ماه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سپس موضوع افزایش سرمایه از محل آورده نقدی را نیز خواهیم داشت که امیدواریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده آن را انجام دهیم.شریف‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا صورت‌های مالی سال ۹۷ و ۹۸ که بسیار زیان ده بوده، به دلیل شفاف‌سازی اینگونه شده است یا عملیات خود بانک در آن سال زیان ده بوده است؟ توضیح داد: هر دو مورد با هم بوده است، یعنی هم شفاف‌سازی جدی در خصوص صورت‌های مالی انجام شده و هم عملیات بانک در آن سال‌ها زیانده بوده است که امیدواریم در آینده نزدیک با بهبود وضعیت مدیریتی و مالی بانک آینده، وضعیت مالی بانک بهبود یابد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12041

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: