باند غربی آزادراه تهران- شمال فردا افتتاح می‌شود/ امکان تردد مسافران از روز شنبه آینده

با حضور رییس جمهوری؛

باند غربی آزادراه تهران- شمال فردا افتتاح می‌شود/ امکان تردد مسافران از روز شنبه آینده

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال از افتتاح پروژه باند غربی منطقه دو آزادراه تهران- شمال در روز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه خبر داد و گفت: عبور از منطقه جدید آزادراه از صبح شنبه هفته آینده برای مسافران آزاد است.

«سعید شاهسواری» امروز (چهارشنبه) در آستانه افتتاح قطعه جدید آزادراه تهران‌-‌ شمال در جمع خبرنگاران توضیح داد: با توجه به هماهنگی با وزارت راه و پلیس راه، مراسم افتتاح فردا پنجشنبه باحضور رئیس جمهوری انجام و تردد برای مردم از صبح روز شنبه فراهم می‌شود.

وی گفت: با افتتاح این قطعه ۱۵.۵ کیلومتری تردد از منطقه یک آزادراه تهران- شمال از آزادگان در منطقه ۲۲ تهران تا پل زنگوله در مازندران از طریق مسیر آزادراهی انجام‌پذیر است و در پل زنگوله‌ مجدد به چالوس متصل می‌شویم.

شاهسواری توضیح داد: سرعت طرح در آزادراه تهران- شمال ۱۰۰ کیلومتر است اما از آنجایی که هنوز به طور یکپارچه آزادراه ساخته نشده است، در محدوده‌های روباز سرعت ۸۰ و در داخل تونل‌ها سرعت عبور خودروها ۷۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

شاهسواری ادامه داد: ۴۰ درصد از هزینه‌های شرکت آزادراه تهران- شمال برای نگه‌داری این‌مسیر از محل عوارض بازگردانده خواهد شد به همین دلیل نرخ عوارض تأثیر زیادی در تأمین هزینه‌های نگهداری محور دارد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال گفت: پیشنهاد نرخ عوارض این منطقه به وزارت راه داده شده است و بعد از افتتاح این قطعه با دستور پلیس عوارض به صورت یکپارچه در یک محل که همان قطعه یک آزادراه است اخذ خواهد شد تا از ایستادن و توقف خودروها در مسیر جلوگیری شود.

وی گفت: بعد از تصویب نرخ قطعه جدید و ابلاغ آن توسط وزارت راه هزینه عوارضی راه اعلام خواهدشد؛ اما تأکید بر اخذ عوارض به صورت یکپارچه در ابتدای مسیر است. امکان عبور دوطرفه در باند غربی منطقه دو فراهم است.

شاهسواری با تأکید بر اینکه تمام عملیات اجرایی در این‌ منطقه به اتمام رسیده و از صبح شنبه محور به طور کامل باز خواهد شد گفت: بر این اساس محدودیت تردد ساعتی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نکته جذاب این محور این است که در ساخت این مسیر ۱۵.۵ کیلومتری علایم و تابلوها و سامانه‌های تجهیزاتی طوری نصب شده که امکان تردد برعکس هم وجود دارد و در ایام پیک با تشخیص پلیس راه امکان تردد شمال به جنوب هم از محور وجود خواهد داشت و به طور برعکس مسافران از پل زنگوله وارد آزادراه می‌شوند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11251

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: