طرح سنجش کیفیت کالا و خدمات در استان تهران آغاز شد

طرح سنجش کیفیت کالا و خدمات در استان تهران آغاز شد

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران گفت: طرح اندازه‌گیری سالیانه نرخ رشد کیفیت محصولات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر در استان تهران آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل استاندارد استان تهران، «محمدحسین طاهری» با اشاره به اینکه سنجش نرخ کیفیت مطابق بند ۱۸ ماده۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است، افزود: این طرح در استان تهران در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید با توزیع و تکمیل بیش از سه‌هزار پرسشنامه در حال اجراست‌.

وی درباره چگونگی تدوین و اجرای طرح سنجش نرخ کیفیت کالاها و خدمات، توضیح‌داد: براساس مدل‌های موجود برای شاخص‌های ملی اقتصادی کلان، ۵۶ قلم کالای مهم سبد مصرفی خانوار ایران (براساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) در حوزه‌های صنایع غذایی، فلزی و غیرفلزی، برای سنجش نرخ کیفیت کالاها تعیین و براساس مدل تدوین‌شده در ستاد اجرایی سنجش نرخ کیفیت کالای استان، طراحی و به پرسشگران ابلاغ شد.

برپایه این گزارش، در سال جاری اجرای طرح مذکور در استان تهران با بیشترین حجم نمونه در سطح کشور (نزدیک به۲۰ درصد از کل کشور) از طریق استقرار پرسشگران در مناطق مختلف در حال اجراست.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11253

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: