رسانه عبری: حملات حزب‌الله هزاران کسب و کار را در شمال اسرائیل تعطیل کرد

رسانه عبری: حملات حزب‌الله هزاران کسب و کار را در شمال اسرائیل تعطیل کرد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: باوجود اینکه رژیم اشغالگر در قبال خسارات جانی خود در مرز با لبنان سیاست محرمانه‌ای پیش گرفته، زیان‌های اقتصادی همچنان هر روز در رسانه‌های اسرائیلی فاش می‌شود که تازه‌ترین آن صحبت از تعطیلی هزاران کسب و کار در شمال سرزمین‌های اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون است.

کانال اسرائیلی «کان» اعلام کرد که هزاران واحد تجاری در شهرک‌های شمالی این رژیم اشغالگر از  هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به دلیل تداوم رویارویی و تشدید تنش بین حزب‌الله و ارتش اشغالگر بسته و  فعالیتشان متوقف شده‌ است.

وزیر مهاجرت و جذب رژیم اشغالگر، عوفیر صوفر، معتقد است گشودن جبهه تنش در شمال در مراحل اولیه جنگ اشتباه بود و اسرائیل باید تلاش می‌کرد که به یک راه حل سیاسی(با حزب الله) دست یابد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم امروز گزارش دادند: یک ساختمان کشاورزی در «زرعین» دیشب مورد اصابت مستقیم موشک حزب الله قرار گرفت.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت پنجشنبه گذشته در مورد خسارات کشاورزی متحمل شده رژیم اشغالگر اسرائیل با تداوم جنگ در جبهه شمالی صحبت کرد و گفت: ترس از حملات حزب‌الله خسارت مالی مضاعف به بار می‌آورد.

این روزنامه افزود: خسارت باغداران و کشاورزان شهرک‌های شمالی ۵۰۰ میلیون شکل (بیش از ۱۳۱ میلیون دلار) برآورد می‌شود و در حال حاضر هنوز قادر به کار نیستند.

یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه کشاورزان اسرائیلی در شمال از دشواری رسیدن به باغات خود در امتداد مرز با لبنان شکایت دارند، توضیح داد که ضرر این کشاورزان دو برابر است، یک بخش به دلیل میوه‌هایی که امکان برداشت آن وجود ندارد و دوم خسارتی که جنگ به فصل آتی کشاورزی وارد کرده است و همه این اوضاع در حال بدتر شدن است، در حالی که هیچ کسی از اداره مالیات هم با آنها درباره طرح پرداخت غرامت صحبتی نکرده است.

روزنامه اقتصادی مارکر رژیم صهیونیستی هم اخیرا نوشت، ده‌ها کارخانه در شمال اسرائیل تعطیل و تولید مابقی هم ۷۰ درصد کاهش یافته است، زیرا کارگران زیر آتش حملات حزب الله جرات بازگشت به سر کارشان را ندارند.

 وزیر سابق کابینه رژیم اشغالگر مئیر شطریت هم گفته است اگر جنگی با لبنان درگیرد موشک‌های حزب الله فقط به کریات شمونه نمی‌رسند بلکه تل آویو، دیمونا و هر مکانی در عمق اسرائیل را هم هدف خواهد گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18219

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: