کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای در حال توسعه

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای در حال توسعه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در جهان طی سال گذشته میلادی، ۳ درصد رشد کرده و به ۱.۳۷ تریلیون دلار رسید، برآورد آنکتاد، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل این را نشان می‌دهد.

این آمار می‌گوید که تنها چند اقتصادی اروپایی باعث شده‌اند تا روند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان رشد داشته باشد و اگر آنها را کنار بگذاریم ، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان در سال ۲۰۲۳ یک کاهش شدید ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

باقی کشورهای اتحادیه اروپا به جز این چند کشور هم کاهش ۲۳ درصدی را تجربه کردند. آمریکا، بزرگ‌ترین دریافت کننده سرمایه‌گذاری خارجی نیز کاهش ۳ درصدی را ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد یک رشد ملایم در جریان سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۲۰۲۴ وجود داشته باشد.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه در سال گذشته میلادی ۹ درصد کاهش یافته و به ۸۴۱ میلیارد دلار رسیده است. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی FDI  کشورهای توسعه یافته آسیا هم ۱۲ درصد کاهش داشته‌اند.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین کاهش غیر معمول ۶ درصدی داشته است. این رقم برای هند ۴۷ درصد بوده، اما همچنان در میان ۵ مقصد اول پروژه‌های سبز است.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که به صورت سنتی موتور رشد سرمایه‌گذاری خارجی بودند، ۱۶ درصد کاهش را تجربه کردند.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در آفریقا هم یک درصد افت کرده و در آمریکای لاتین و کارائیب به لطف رشد در آمریکای مرکزی و مکزیک، ثابت مانده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18197

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: