روزنامه عبری: یمنی‌ها باعث گران شدن حمل و نقل دریایی اسرائیل شدند

روزنامه عبری: یمنی‌ها باعث گران شدن حمل و نقل دریایی اسرائیل شدند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، وب سایت روزنامه اقتصادی  اسرائیلی «گلوبز» عصر دوشنبه نوشت که کشتی‌های اسرائیلی برای جلوگیری از حملات حوثی‌ها به جای دریای سرخ در امتداد آفریقا حرکت می‌کنند.( با تغییر مسیر خود را به بنادر رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه می‌رسانند)

نیروی دریایی یمن هفته گذشته در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را در مجاورت سواحل یمن تحت کنترل خود درآورد و آن را به سواحل این کشور هدایت کرد. ارتش یمن همچنین اخیرا مسئولیت حمله به کشتی اسرائیلی «زیم» در دریای مکران را برعهده گرفت.

صنعاء تاکید کرده است، تا زمانی که رژیم صهیونیستی به تجاوز نظامی علیه غزه پایان ندهد، کشتی‌های اسرائیلی را هدف خواهد گرفت.

 گلوبز با تاکید بر اینکه تهدید کشتی‌های اسرائیلی تهدیدی توخالی نیست، آورده است: تردد دریایی در بنادر اسرائیل به دلیل شلیک موشک‌ها با تاخیر بیش از حد معمول مواجه است.

به نوشته گلوبز، شرکت کشتیرانی مدیترانه‌ای  “MSC” از ترافیک در ورودی بندر اشدود خبر داد و شرکت‌های دیگر هم کشتی‌ها را به سمت بندر حیفا منحرف کردند.(اشدود و حیفا در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد و ایلات تنها بندر رژیم صهیونیستی واقع در ساحل دریای سرخ است)
در گزارش گلوبز آمده است هزینه‌های مربوط به تدابیر امنیتی و نرخ بالای بیمه کشتیرانی منجر به افزایش قیمت حمل کانتینر در خطوط کشتیرانی بین المللی منتهی به بنادر اسرائیل شد. ‌

این روزنامه اقتصادی افزود: : قیمت حمل و نقل دریایی از چین به اشدود به دلیل حملات یمن ۱۴ درصد افزایش یافت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15684

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: