تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان

تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا عسگریان» در برنامه صف اوّل شبکه خبر سیما با تشریح آخرین اقدامات و برنامه‌های معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت کار به سؤالات مطرح‌شده پاسخ داد.

وی با اشاره به تجمیع اطلاعات اقتصادی خانوارهای ایرانی در پایگاه رفاه ایرانیان، گفت: تجمیع اطلاعات در پایگاه رفاه ایرانیان با همراهی دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

عسگریان با بیان اینکه همه شاخص‌ها باید بررسی شود تا حمایت‌ها عادلانه باشد، افزود: این بانک اطلاعاتی ظرفیتی برای اجرای طرح‌های عدالت‌بخش کشور است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کالابرگ الکترونیکی بر بستر پایگاه رفاه ایرانیان در کشور در حال اجراست و در آینده طرح‌های گسترده‌تری نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ملّی اعتبار، اظهار داشت: اعمال داده‌های جدید منجر به عدالت بهتر در اجرای طرح‌ها می‌شود و در آینده این مهم با اجرای صدک‌بندی عملیاتی می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۹۵ هزار فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند، افزود: ارتباط بین خریدار، بانک و فروشگاه در بستر شبکه ملّی اعتبار شکل گرفته است و تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر از این طرح استقبال کرده‌اند.

معاون وزیر رفاه به ارتباط گسترده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با بهره‌مندی از شبکه خانه‌های بهداشت کل کشور طرح پشتیبانی از خانواده‌های دارای فرزند زیر پنج سالِ نیازمند حمایت غذایی محقق شد.

وی تأکید کرد: سند امنیت غذایی وزارت بهداشت مبنای این طرح است و در آن به ازای هر کودک در دهک اوّل تا پنجم، یک میلیون تومان و کودکان دهک ششم و هفتم، ۶۰۰ هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه بزرگترین راهبرد دولت امنیت غذایی است، افزود: ۱۲۵ هزار کودک در طرح پشتیبانی از خانواده‌های دارای فرزند زیر پنج سالِ نیازمند حمایت غذایی، تحت پوشش هستند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون در تشریح طرح ملّی یسنا نیز گفت: این طرح در خصوص مادران باردار و شیرده با جامعه آماری ۲۵ هزار نفره مادران شروع شده و در آن ۴۰۰ هزار تومان برای خرید اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: همگرایی خوبی در کشور برای اجرای طرح‌های حمایتی شکل گرفته است و در آینده می‌توان با بهره‌مندی از پنجره واحد حمایتی برنامه‌های متنوعی را در کشور اجرایی کرد.

عسگریان گفت: پایگاه بهره‌مندی نیز ظرفیت دیگری همسو با پایگاه رفاه ایرانیان برای توزیع عادلانه منابع و امکانات در کشور است.

معاون وزیر کار در خصوص افزایش سن بازنشستگی نیز اظهار داشت: با افزایش نرخ امید به زندگی همانند سایر کشورهای دنیا افزایش سن بازنشستگی نیز در راستای کمک به پایداری صندوق‌هاست.

وی با بیان اینکه تعادل‌بخشی در این طرح مدنظر بوده است، افزود: مهم‌ترین چالش صندوق‌ها اجرای طرح‌های بدون منابع مالی در گذشته بوده که بحران‌آفرین شده است.

عسگریان با تأکید بر اینکه در دوره‌های مختلف، سوءمدیریت نیز آسیب بزرگی بر صندوق‌ها وارد کرده است، گفت: دولت و مجلس در کنار هم تلاش می‌کنند با زمان‌سنجی درست، مسیر پایداری صندوق‌های بازنشستگی را فراهم کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15788

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: