مترو نمایشگاه را با لج بازی احداث نکردند/ دود کم کاری مدیریت شهری در چشم مردم

مترو نمایشگاه را با لج بازی احداث نکردند/ دود کم کاری مدیریت شهری در چشم مردم

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی، «احمدرضا علائی‌طباطبایی» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به اینکه چرا دولت برای انتقال تمام رویدادهای نمایشگاهی به شهر آفتابِ تهران اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد؟، گفت: همکاران ما از مردادماه امسال هجمه‌های زیادی را تحمل کردند. واقعیت اینجاست که این موضوع بسیار فنی بوده و همه ابعاد آن در قالب یک برنامه تلویزیونی نمی‌گنجد.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچگاه نتواستیم مسئولان مدیریت شهری را مقابل خود ببینیم و پیرامون این موضوع با هم صبحت کنیم. من راه حل را در جلسات دوجانبه‌ای می‌بینم که اگر تشکیل شود، مشکلی که وجود دارد، به‌طور کامل مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در رابطه با معیشت مردم و صنعت‌گران نمی‌توان با نگاه احساسی برخورد کرد، افزود: در شرایط تحریم و وضعیت نامناسب اقتصادی فعلی، حرف از تعطیلی نمایشگاه معنا ندارد. تاکید مقام معظم رهبری همواره بر توسعه اقتصادی بوده و نمایشگاه بین‌المللی تهران هم اهرمی برای دستیابی به همین امر است.

وی با اشاره به اینکه اغلب موضع‌گیری‌هایی که در خصوص این مساله می‌شود، دور از انصاف و اخلاق است، یادآور شد: دوستان در مدیریت شهری مطالعات دهه هفتاد را ملاک تعطیلی امروز نمایشگاه تهران می‌دانند! اما واقعیت اینجاست که مطالعات شهری عمر و اعتبار خیلی کمی می‌توانند داشته باشند. مثلا مطالعاتی که سال ۱۳۸۲ انجام شده، قطعا در سال ۱۳۸۵ به درد شهر تهران نمی‌خورد.

علائی‌طباطبایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک محدوده مهم از پایتخت را از تمام ابزارهای مهم شهری اعم از معابر یا مترو محروم کردیم و توقع داریم ترافیک ایجاد نشود! احداث مترو سال‌هاست که مصوبه دارد اما تا کیلومترها اطراف نمایشگاه تهران هم شما نمی‌توانید حتی یک ایستگاه مترو پیدا کنید!

وی اضافه کرد: اینها لج بازی است و دود آن هم در چشم نمایشگاه تهران و فعالان اقتصادی می‌رود، مردم را هم با گره‌های ترافیکی اذیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما تنها ۱۲۰ روز در سال نمایشگاه برگزار می‌کنیم، گفت: باقی روزها که تقریبا ۶۰ درصد یک سال را تشکیل می‌دهد، ما تردد نمایشگاهی نداریم. آیا در آن ۲۴۰ روز هیچ ترافیکی در این منطقه نیست؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14908

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: