از رشد قیمت پیاز تا آغاز جمع آوری مرغ مازاد

از رشد قیمت پیاز تا آغاز جمع آوری مرغ مازاد

افزایش قیمت پیاز، کاهش قیمت تخم مرغ، جمع آوری مازاد مرغ و آغاز صادرات برنج ایرانی به برخی کشورها از مهمترین اخبار بخش کشاورزی در هفته جاری بودند.

هفته جاری با خبر زعفران آغاز شد. عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفت که بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم، ولی بهره‌برداری درست از زعفران را جا نینداخته‌ایم و هنوز خام فروشی می‌کنیم.

وی همچنین افزود که باید خام فروشی زعفران را کنار بگذاریم و از محصولات جانبی آن بهره برداری کنیم، زیرا خریداران ما در دنیا به دنبال ترکیبات زعفران هستند. باید استانداردهای ایزو در رابطه با ادویه و چاشنی را رعایت کنیم تا بازارهای صادراتی خود را از دست ندهیم. اگر انتظار داریم که زعفران ما را با بالاترین قیمت در دنیا بخرند، باید استانداردهای دنیا برای تولید و عرضه یک محصول با کیفیت رعایت شود.

قیمت تخم مرغ کاهشی شد” از دیگر خبرهای منتشر شده در این بخش بود. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان اینکه قیمت عمده هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در واحدهای صنفی هفته گذشته ۸۶ تا ۹۰ هزار تومان و خرده‌فروشی آن نیز ۹۸ هزار تومان بود، اعلام کرد که امروز در هر کیلو تخم‌مرغ ۲۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشتیم؛ به طوری که قیمت عمده هر کیلو تخم‌مرغ به ۸۲ هزار تومان و قیمت خرده فروشی آن به ۹۲ هزار تومان رسیده است.

خبر “ضرر مرغداران به دلیل جمع نشدن مرغ های مازاد” نیز در این هفته منتشر شد. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت که وزارت جهادکشاورزی هنوز فرصت نکرده مرغ مازاد از بازار را جمع آوری کند و مرغداران به دلیل مازاد مرغ و عدم جمع‌آوری آنها دچار ضرر و زیان شده‌اند.

 “خیار و پیاز در صدر افزایش قیمت‌ها” نیز یکی از خبرهای مهم این هفته در بخش کشاورزی بود. افزایش قیمتی که مسئولان مربوطه علت آن را صادرات و سردی هوا عنوان می‌کنند.

سهمیه بندی یکماهه نهاده‌ها درست نیست”؛ رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه سهیمه‌بندی نهاده‌ها به صورت یک ماهه در سامانه بازارگاه درست نیست، زیرا مرغدار باید همیشه ذخیره داشته باشد، گفت: این سهیمه‌بندی باعث شده تا مرغداران برای تامین نهاده‌های مورد نیاز خود به بازار آزاد مراجعه کنند.

جمع‌آوری مازاد مرغ از دیگر خبرهای منتشر شده در بخش کشاورزی ایسنا بود. مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت که استفاده از تسهیلات تشکل‌ها و اتحادیه‌های مردمی دو استان مازندران و اصفهان برای جمع‌آوری مرغ مازاد تولیدکننده‌ها از روزهای گذشته آغاز شده است.

سازمان میادین میوه‌وتره بار قیمت تخم مرغ با پوسته سفید و قهوه‌ای را در میادین اعلام کرد نیز از دیگر خبرهای مهم هفته جاری بود. براساس نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین، قیمت تخم مرغ ۳۰ عددی بسته‌بندی در شانه‌های خمیری با قیمت ۸۹ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین براساس این گزارش هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی ۷۵ هزار و ۷۰۰تومان، ۲۰ عددی ۶۴ هزار و۸۰۰ تومان، ۱۵ عددی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۹ عددی ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسند.

یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در هفته جاری ” آغازصادرات برنج ایرانی به کشورهای عربی، آمریکایی و روسی بود”، دبیر کمیسیون واردکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج مجمع عالی واردات از آغاز صادرات برنج ایرانی به کشورهای عربی، آمریکایی و روسیه خبر داد و افزود که ورود به بازار صادراتی برنج از منظر ‌ارتباطات بین‌المللی و همچنین کیفیت و قیمت به مقدماتی نیاز دارد که خوشبختانه با ایجاد پایانه صادراتی برنج در مازندران قدم‌های اولیه برداشته شده است.

کاهش مالیات بر ارزش افزوده دانه‌های روغنی نیز خبری بود که در این هفته منتشر شد. وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به گمرک کاهش مالیات بر ارزش افزوده دانه‌های روغنی را اعلام کرد.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9924

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: