صدور قطره‌چکانی جوازهای کسب

صدور قطره‌چکانی جوازهای کسب

رئیس اتاق اصناف تهران گفت که یک موضوع ساده مدیریتی در سامانه ایرانیان اصناف باعث شده در ۱۱ ماه گذشته جوازهای کسب به صورت قطره‌چکانی صادر شود.

علی توسطی با بیان اینکه سامانه ایرانیان اصناف مسبب اصلی تاخیر در صدور پروانه‌های جواز کسب است، گفت: پیش از راه‌اندازی این سامانه در برخی اتحادیه‌ها پروانه به صورت کامل ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز صادر می‌شد. اما الآن در سامانه تعداد روز بیشتری طول می‌کشد تا سامانه اعلام کند اصلا امکان صدور جواز وجود دارد یا خیر.

به گفته وی قبلا در اتحادیه سعی می‌شد موانع صدور مجوز برطرف شود. برای مثال اگر بین وراث اختلاف وجود داشت با ریش سفیدی حل می‌شد.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ماده ۱۸۶ از دست اتحادیه‌ها خارج است، تصریح کرد: در گذشته هر فردی یک شناسنامه مالیاتی داشت و مدارک پرداخت مالیات در سال قبل را ارائه می‌کرد. اما اکنون فرد باید تسویه حساب مالیاتی ارائه کند که ممکن است مثلا سال‌ها قبل در یک شهر دیگر کالایی خرید و فروش کرده باشد و مالیات آن را نداده باشد. اما این موضوع باعث زمان‌بر شدن صدور جواز کسب شده است.

توسطی با بیان اینکه یک موضوع ساده مدیریتی در سامانه ایرانیان اصناف باعث شده در ۱۱ ماه گذشته جوازهای کسب به صورت قطره‌چکانی صادر شود، اظهارکرد: اتحادیه‌ها به سختی و در مواردی خارج از ساعت کاری و حتی در روزهای تعطیل توانسته‌اند جوازها را دریافت کنند. اختلال در سامانه و سوء مدیریت در قرارداد با شرکتی که به لحاظ ویژگی‌ها و پهنای باند کم، توان انجام کار را نداشته، باعث این وضعیت شده است.

وی در پاسخ به اینکه چه کسی مسئول رفع این مشکل است؟ گفت که سامانه زیر نظر سازمان صمت و دبیر هیئت عالی نظارت است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9875

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: