پایان هفته سبز بورس با صعود ۱۸ هزار واحدی شاخص

پایان هفته سبز بورس با صعود ۱۸ هزار واحدی شاخص

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۶ فروردین) با ۱۸ هزار و ۳۶۲ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۳۳۵ واحد افزایش به ۶۵۱ هزار و ۷۸ واحد و شاخص قیمت با هفت و ۸۷۵ واحد رشد به ۳۸۴ هزار و ۵۲۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۸ میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۵ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه‌هزار و ۸۱۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و ۶۱۹ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک‌هزار و ۱۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۷۲ واحد و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۴۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۲۹۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۳۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۲۷ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۱۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران‌خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بانک صادرات ایران (وبصادر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۵۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲۵ واحد افزایش داشت و به ۲۶ هزار و ۱۹۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۷۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۱۸ هزار و ۹۹۴ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، سنگ آهن گهر زمین (کگهر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10668

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: