ترفند تل‌آویو برای اسکان مجدد صهیونیست‌های فراری در مرزهای سرزمین‌های اشغالی

ترفند تل‌آویو برای اسکان مجدد صهیونیست‌های فراری در مرزهای سرزمین‌های اشغالی

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، مطبوعات عبری زبان گزارش دادند که بودجه رژیم صهیونیستی برای سال ۲۰۲۴ که در حال حاضر در حال آماده شدن است، شامل برنامه‌ای در خصوص بازگرداندن تقاضا برای آپارتمان‌ها و املاک در جنوب سرزمین‌های اشغالی نزدیک غزه و در شمال، نزدیک لبنان است که ساکنانش از ترس حملات مقاومت تخلیه شدند.
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست گزارش داد که شلومی هایسلار، مدیر کل وزارت خزانه داری رژیم صهیونیستی، این طرح را برای نظرسنجی از مقامات وزارت ساختمان و مسکن و سازمان اراضی این رژیم ارائه داده است  تا در صورت تایید در بودجه جدید درج شود.
این طرح سالانه ۱.۲ میلیارد شکل (۳۳۱ میلیون دلار) هزینه دارد و هدف آن کاهش قیمت آپارتمان‌های جدید برای افراد واجد شرایط در مناطق شمالی و جنوبی نزدیک لبنان و غزه است. به عنوان مثال، انتظار می‌رود هزینه آپارتمان‌های ۴ اتاقه به ۸۰۰ هزار شکل(۲۲۰ هزار دلار) برسد افزون بر اینکه تا دو سال پس از جنگ از مزایایی هم برخوردار شوند.
تخفیف این آپارتمان‌ها در ارائه رایگان زمین آن برای ساخت و ساز است افزون بر اینکه به قشر نظامیان یارانه اضافی در این خصوص ارائه می‌شود.
جروزالم پست نوشت این در حالی است که پیش از این هم زمین‌هایی با قیمت صفر در مناطق دورافتاده ارائه می‌شد اما به دلیل هزینه‌های بالای توسعه و ساخت و ساز در آنجا، استقبال خوبی از آن نشده بود.

این طرح همچنی شامل کاهش ۲ درصدی مالیات خرید زمین برای پیمانکارانی است که موفق به ساخت با به کارگیری نقشه‌های ساخت و ساز فوری می‌شوند.
به نوشته جروزالم پست چیزی که در این طرح عجیب به نظر می‌رسد مطرح شدن مجدد ایده شکست خورده جلب شرکت‌های ساخت و ساز خارجی با کارگرانشان برای غلبه بر کمبود نیروی کار در اسرائیل است.
ایده دیگری که مطرح شده است، اعطای وام های تضمین شده توسط دولت به پیمانکاران برای تشویق به ساخت و ساز است.

*رکود در بخش ساخت و ساز

گزارش اخیر منتشر شده از سوی وزارت مسکن رژیم صهیونیستی کاهش ۱۵ درصدی در ساخت و سازهای جدید در سرزمین‌های اشغالی را نشان می‌دهد که منعکس کننده رکود در بازار املاک و مستغلات این رژیم است که بر عرضه و تقاضا فشار آورده است.
داده‌های منتشر شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد در حالی که تقاضا برای آپارتمان‌های جدید و موجود به طور پیوسته کاهش می‌یابد، عرضه آپارتمان‌ها نیز با کاهش قابل توجه عملیات ساخت و ساز در رکود کامل قرار دارد. اکتبر گذشته، تعداد معاملات در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۵۴ ٪ کاهش یافته است که جروزالم پست آن را یک موضوع نگران کننده خواند.
این گزارش حاکی از آن است که ساخت ۶۱ هزار و ۶۲۰ واحد آپارتمان از اکتبر ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز شده است که نسبت به سال قبل ۱۴.۴ درصد کاهش داشته است.
جروزالم پست می‌نویسد آمار و ارقام ثبت شده تا به حال به طور کامل منعکس کننده تأثیر عملیات طوفان الاقصی و جنگ در نوار غزه نیست، زیرا این تحولات اخیر منجر به کندی بیشتر در بخش ساخت و ساز در اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته تاکنون شده است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=17499

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: