افتتاح ۵۰ هزار خانه در هفته دولت

رییس بنیاد مسکن خبر داد:

افتتاح ۵۰ هزار خانه در هفته دولت

رییس بنیاد مسکن گفت: تعداد ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها را طی هفته دولت افتتاح می‌کنیم. ۲۰ هزار واحد شهری نیز به پیشرفت‌های بالایی رسیده که در صورت پرداخت تسهیلات متمم این تعداد را نیز در بازه زمانی هفته دولت تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسانیم.

اکبر نیکزاد اظهار کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی همکاری مناسبی دارند و در حال حاضر ۱۵۸ هزار واحد را در روستاها به مرحله‌ی ساخت رسانده‌ایم. از این تعداد حدود ۳۰ هزار واحد به مرحله‌ی افتتاح رسیده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در بخش شهری نیز ۱۵۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است که هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان وام دارد. تسهیلات در این بخش به ۵۵۰ میلیون تومان یافته که درخواست ما این ۲۰۰ میلیون تومان متمم به پروژه‌ها تزریق شود. هم‌اکنون ۲۰ هزار واحد شهری را به پیشرفت بالای ۷۰ درصد  رسانده‌ایم و اگر تسهیلات متمم پرداخت شود این واحدها را نیز در بازه زمانی هفته دولت تا سه ماه بعد از آن تحویل می‌دهیم.

رییس بنیاد مسکن با اشاره به این‌که روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ارتباط مستقیم با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده دارد گفت: اگر این تسهیلات به تاخیر بیفتد پروژه‌های ما مقداری کند می‌شود.

نیکزاد درباره وضعیت قیمت مصالح ساختمانی بیان کرد: بحمدالله بازار مصالح ساختمانی به آرامش نسبی رسیده است. ما مرتبا با وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و دولت برای کنترل نرخ مصالح ساختمانی همفکری می‌کنیم. مدتی قبل قیمت میلگرد روزانه افزایش می‌یافت اما هم‌اکنون نرخ میلگرد، سیمان و سایر مصالح ثبات نسبی پیدا کرده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11418

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: