کشاورزی سهم بالایی در امنیت غذایی کشور دارد/ نبود آمار دقیق مدیریت را با مشکل روبه‌رو می کند

کشاورزی سهم بالایی در امنیت غذایی کشور دارد/ نبود آمار دقیق مدیریت را با مشکل روبه‌رو می کند

رئیس مرکز آمار ایران گفت: کشاورزی سهم بالایی در امنیت غذایی کشور دارد و در سال‌های اخیر در بخش‌هایی مانند کشاورزی، دامپروری و صنعت، اطلاعات و آمار بسیار باارزشی در مرکز آمار ایران تهیه شده است.
به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «جواد حسین‌زاده» این مطلب را در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان اقتصادی کوثر بیان کرد و گفت: مرکز آمار ایران، با توجه به اهمیت موضوع امنیت غذایی در کشور، آمار و اطلاعات مربوط به وضعیت نهاده‌های مختلف کشاورزی را تولید و ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه کشاورزی سهم بالایی در امنیت غذایی کشور دارد، افزود: در سال‌های اخیر و در بخش‌هایی مانند کشاورزی، دامپروری و صنعت، اطلاعات و آمار بسیار باارزشی در مرکز آمار ایران تهیه شده که می‌تواند در اختیار دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد تا در پیشبرد اهداف تولیدی به این سازمان کمک کند.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی هوشمند و اتصال آنها به یکدیگر تأکید کرده‌اند، گفت: حکمرانی بدون آمار به معنای حکمرانی با چشمان بسته است و نبود آمار و اطلاعات دقیق باعث می‌شود میزان تولید و بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی کاهش یابد و مدیریت‌ها کارایی خود را از دست بدهند.
حسین‌زاده سپس ابراز امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه در ارائه اطلاعات و داده‌های دقیق کمک قابل توجهی به توسعه بخش کشاورزی داشته باشد.
وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر، یک نهاد انقلابی و ارزشمند است که هدف اصلی آن خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و جامعه ایثارگری کشور است و با امضای این تفاهم‌نامه، برای مرکز آمار ایران نیز فرصتی پیش آمده تا در این خدمتگزاری، مشارکت کند.
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11298

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: