یک هزار بنگاه معاملاتی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

یک هزار بنگاه معاملاتی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رضا زرین گل مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت عملکرد بازرسی‌های انجام شده از مشاوران املاک را در ۶ ماهه اول سال جاری اعلام کرد و گفت: در این طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی معاملات ملکی و مشاورین املاک با هدف نظارت بر اجاره بهای مسکن و کنترل قیمت های مسکن از سوی بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت برگزار و ۷ هزار و ۹۶۸ مورد بازرسی از بنگاه های مشاور املاک در کشور انجام شد.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۲۵ واحد صنفی مختلف شناسایی و پرونده های مربوطه با ارزش بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۵۱۳ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۶۴۶ ریال برای رسیدگی و صدور رأی به مراجع ذی صلاح ارسال شد.

وی اظهار داشت: گران فروشی خدمات با ۵۰۱ مورد عدم درج تعرفه در محل با ۸۷۶ مورد، عدم صدور فاکتور با ۹۱۴ مورد و در نهایت نداشتن پروانه کسب با ۲۴۲ مورد از عمده تخلفات این واحدهای صنفی است.

زرین گل بیان داشت: با عنایت به شرایط ویژه اقتصادی کشور و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالانه به انجام مسوولیت خواهند پرداخت و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت اظهار داشت: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه با سامانه ۱۲۴ تماس گیرند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15361

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: