پایش مصرف گاز بیش از ۴۲ هزار مرکز دولتی و عمومی در کشور/ گاز ۱۸۵ سازمان قطع شد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز خبر داد:

پایش مصرف گاز بیش از ۴۲ هزار مرکز دولتی و عمومی در کشور/ گاز ۱۸۵ سازمان قطع شد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از آغاز طرح پایش مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی کشور با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، ۴۲ هزار و ۵۲۱ سازمان، ادارای و عمومی پایش شده‌اند.

به گزارش شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در این باره گفت: همزمان با فرارسیدن ایام سرد سال و لزوم صرفه‌جویی مشترکان در مصرف گاز طبیعی، شرکت‌های گاز استانی از ابتدای آذرماه، اقدام به پایش مصرف همه سازمان‌ها، ادارات و مراکز دولتی، عمومی و …. کرده‌اند که در این ارتباط، از بیش از ۴۲ هزار پایش انجام‌شده تاکنون، ۳۷۳ سازمان از ورود به داخل سازمان، ممانعت به عمل آورده‌اند که در صورت ادامه این روند، ضمن برخورد با دستگاه مورد نظر، اسامی این دستگاه‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح همسو با اجرایی کردن بخش‌نامه صادرشده از سوی نهادهای حاکمیتی بالادست، وزارت نفت و نیز دستورعمل‌های ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران انجام شده است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام بازدیدهای ادواری ازسوی گروه‌های کارشناسی این شرکت، از رعایت دمای ۲۱ – ۱۸ درجه در فضای داخلی و دمای ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده نام برد که در فرآیند بازدیدها مورد توجه و تأکید قرار می‌گیرد.

رحمانی تصریح کرد: در صورت مشاهده رعایت نکردن موارد مندرج در بخش‌نامه، اخطاریه برای اماکن زیر پوشش صادر خواهد شد که بر این اساس، تاکنون به ۲۸۲۳ سازمان یا اداره اخطار قطع به‌منظور کاهش مصرف و تنظیم دمای رفاه در ساختمان (۲۱ – ۱۸) داده شده است.

وی در پایان، با بیان این‌که گاز ۱۸۵ سازمان در پی اخطارهای صادرشده و به دلیل رعایت نکردن بخش‌نامه‌های ابلاغی درباره مصرف بهینه گاز و تنظیم دمای اداره با دمای رفاه، قطع شده، از همه اداره‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی خواست تا با روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز کار و خاموش کردن آن‌ها یک ساعت پیش از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند؛ همچنین انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدام‌های لازم برای افزایش بازدهی وسایل گازسوز مانند نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه‌ها، نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز اهتمام ورزند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=9689

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: