مدیرعامل بانک ملی ایران: برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود

مدیرعامل بانک ملی ایران: برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  بیدنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نجارزاده در این نشست که اعضای هیات مدیره، هیات عامل و معاونان بانک ملی ایران و مدیران ارشد شرکت های تابعه و تابعه بانک نیز حضور داشتند، با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود، افزود: پرداختن به بانکداری به جای بنگاه داری به عنوان یک استراتژی، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه شرکت های بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک هستند و باید از این سیاست تمکین کنند.

نجارزاده در ادامه این نشست در بخش دیگری از سخنانش به وجود ۵۳ میلیون مشتری بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران با یک عملکرد درست و مطلوب و کسب موفقیت های جدید باید پاسخگوی دولت و آحاد جامعه به عنوان اصلی ترین سهامداران بانک باشد.

وی با تاکید بر این نکته که مدل ارزشیابی شرکت های تابعه باید بهبود و تقویت شود، گفت: باید ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه بانک طی یک دوره با شرایط و چارچوبی خاص برگزار شود.

نجارزاده به انتصابات در شرکت های تابعه بانک براساس ارزیابی وظایف و کارنامه عملکردی آن ها اشاره کرد و در ادامه افزود: ما بانکداریم نه بنگاهدار، هر مدیری که دربدنه بانک ملی ایران و شرکت‌های تابعه در برابر واگذاری مقاومت کند برکنار خواهد شد؛ وقتی به ما مسئولیتی می دهند انتظار است که بر طبق قواعد و وظایفی که تکلیف کرده اند، قدم برداریم.

وی با بیان این مطلب که انضباط مالی در تمامی بخش های بانک با اهمیت است و این سیاست باید سرلوحه تمام  امور شرکت های تابعه باشد، افزود: با توجه به تدوین راهبردها و سیاست های بانک، انضباط مالی در تمامی شرکت های بانک یک رکن اصلی است و تمرکز حساب های شرکت های تابعه در بانک ملی ایران یک ضرورت است.

وی در بخش دیگری از این همایش با تاکید بر این که خروج از بنگاه داری براساس سیاست های دولت و اهداف بانک صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: با یک ریل گذاری جدید در بانک باید در مسیر خلق بنگاه حرکت کنیم.

نجارزاده یادآور شد: بنگاه داری وظیفه بانک نیست، بلکه بانک باید بنگاه خلق کند و سپس آن را در اختیار مدیران بنگاه های اقتصادی متخصص قرار دهد تا زمینه رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور فراهم شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری، اعلام کرد: با اصلاح روش ها و فرآیندها، این روند شتاب خواهد گرفت.

وی در ادامه تعامل و افزایش سطح همکاری های مشترک بین شرکت ها را یک ظرفیت خوب و موثر در بانک دانست و افزود: با توجه به تولید محصولات مختلف در شرکت های بانک با راه اندازی یک سامانه فروش محصول و قیمت گذاری منصفانه و نظارت های دقیق می توان نیاز همکاران را تامین کرد.

وی از همه مدیران شرکت های تابعه بانک خواست تا با کار گروهی، خردجمعی و هم افزایی به تکمیل زنجیره ارزش در بانک و تحقق اهداف کمک کنند.

در این همایش شاخص های ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه بانک توسط بیژن نصرتی رئیس اداره کل سرمایه گذاری و امور شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و گزارش عملکرد آنها ارایه شد و در ادامه موضوعات اساسی و مهم شرکت ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این کارگروه به روند وضعیت واگذاری ها، انتصابات، کنترل فرآیندهای داخلی، برگزاری مجمع شرکت ها، گزارش های حسابرسی، کنترل سرمایه گذاری ها، وضعیت وصول مطالبات، استراتژی شرکت ها، تمرکز حساب ها، ایجاد سامانه ارزیابی و رتبه بندی اشاره شد.

لازم به ذکر است، در این همایش کارگروه گروه توسعه ملی،شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا، شرکت آینده پویا و شرکت داده ورزی سداد به همراه شرکت های تابعه برگزار شد که در این کارگروه مدیران ارشد هریک از شرکت ها به بیان مسائل و بررسی موضوعات مربوطه پیرامون امور شرکت ها پرداختند و در ادامه راهکارهای لازم را ارائه دادند.

گفتنی است، در این همایش مدیران عامل شرکت های صرافی و شرکت کارگزاری بانک ملی با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای خود، به بیان نظرات و طرح دیدگاه های خود درباره تقویت امور شرکت های تابعه پرداختند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14147

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: