تلاش برای ایجاد بیمه فن‌آوری در صنایع کشور/ صنعت، تشنه رشد صادرات است

تلاش برای ایجاد بیمه فن‌آوری در صنایع کشور/ صنعت، تشنه رشد صادرات است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «امیرحسین اسدی» در سومین رویداد تانای صنعت استان خراسان‌شمالی که امروز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: برای اینکه خیال صنایع در استفاده از فن‌آوری راحت شود و نگران خسارات احتمالی آزمون و خطا نباشند، در حال تلاش برای ایجاد بیمه فن‌آوری هستیم و امیدواریم بتوانیم آن را پیاده‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه صندوقی تشکیل شده که در آن ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد و درصورتی‌که محصولات خروجی شرکت‌های فن‌آور، واقعا فن‌آور محور باشد، از این صندوق تسهیلات لازم پرداخت شده و از آن‌ها برای اتصال به صنعت نیز حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت به شرکت‌های فن‌آور و دانش‌بنیان توصیه کرد که کنسرسیومی را تشکیل دهند تا کمبودهای مالی آن‌ها مرتفع شود و با همکاری سایر بخش‌ها بتوانند راحت‌تر به صنعت متصل شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: از عمده‌ترین دلایلی که سبب شده از تا بازار جهانی را از دست بدهیم، مدیریت نادرست بهره‌وری، بی‌اطلاعی از هوشمندسازی و عدم اعتماد به جوانان است که سبب شده است تا بازارهای جهانی را از دست بدهیم اما برگزاری رویدادهای تانا می‌تواند این وضعیت را بهبود بخشد.

اسدی همچنین خاطرنشان کرد: مردم ایران یک جامعه خلاق با هوش بالا را تشکیل می‌دهند و اگر از این ظرفیت برای پیوند فن‌آوری و صنعت استفاده شود، مشکلات کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه صنعت، تشنه رشد صادرات و دانشگاه نیز تشنه در اختیار قرار دادن دانش است، اظهار کرد: اگر تسهیل‌گران در این خصوص وارد شوند و ارتباط این دو بخش را شکل دهند اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت اضافه کرد: برگزاری رویدادهای تانا باید در دبیرخانه‌ای مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی آن‌ها بررسی شده و در نهایت منجر به بهره‌وری بیشتر و هدفمندی مضاعف شود، بنابراین پیشنهاد می‌کنم این موضوع حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه تلاش کنیم تا ایده‌هایی که داده می‌شود با کمک دانشگاه و صنعت، تبدیل به محصول شده و اگر قابلیت‌دار بود، مورد تاکید و حمایت بیشتر قرار گیرند.

اسدی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که خیلی وقت‌ها ایده‌های دانشگاهی و فن‌آورانه پاسخگوی نیاز صنعت نیست و علت آن نیز این است که دانشگاهیان و فعالان حوزه فن‌آوری آشنایی لازم با صنعت را ندارند.

وی با بیان اینکه می‌بایست صنایع به دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به صنایع اتاق اختصاص دهند، یادآور شد: اینگونه می‌توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بیشتر کرد تا طرفین با اطلاع از شرایط یکدیگر، بیش از گذشته کمک حال باشند.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت همچنین گفت: مدیران صنایع باید بدانند فن‌آوری چه مزایایی دارد و فن‌آوران نیز باید نیازها و چالش‌های صنعت را لمس کنند تا بهترین خروجی از ارتباط این دو بخش تهیه شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14187

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: