رشد خوب ۱۶ هزار واحدی بورس/ امیدها برای رالی صعودی بورس زنده شد

رشد خوب ۱۶ هزار واحدی بورس/ امیدها برای رالی صعودی بورس زنده شد

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، شاخص کل بورس امروز در پایان معاملات با یک رشد خوب ۱۶ هزار واحدی مواجه شد و به جایگاه ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید.

نمادهای خودرویی امروز به صف خرید نشستند و نماد خودرو با صف خرید ۱۵ میلیونی مواجه شد، تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند این نماد به کف قیمتی در کانال صعودی رسیده است. علاوه بر خودرویی‌ها نمادهای پالایشی نیز وضعیت خوبی دارند نفت به قیمت بالایی رسیده و تداوم حضور نفت بالای ۹۰ دلار می‌تواند وضعیت پالایشی‌ها را نیز با وضعیت خوبی مواجه کند.

رسول پلارک کارشناس و فعال بازار سرمایه در تحلیل وضعیت بورس نوشت: هفته آخر مهر ماه برای معاملات بازار سرمایه تعیین کننده است و اگر بورس بتواند با افزایش ارزش و حجم معاملات مواجه شود، شاهد رالی صعودی خوبی در بورس خواهیم بود.

ارزش معاملات خرد عدد ۳,۸۷۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۸ درصد کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۱,۴۹۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۱۴۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۹۶۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۲۱۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید ۱۹۸ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۷۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۵۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۶۳ میلیارد تومان قرار دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13821

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: