نشست بررسی چالش‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نشست بررسی چالش‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در نشست بررسی چالش‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اولویت‌های حوزه کشتیرانی را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: نوسازی‌ ناوگان‌ کشتیرانی(مرمت، به‌روزرسانی، ساخت و خرید) از منابع عمومی یا فروش سهام، جذب بازارهای هدف، تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و متعهد، ادغام شرکت‌های کوچک با هدف کاهش هزینه و‌ روان‌شدن قدرت تصمیم‌گیری و‌ افزایش بهره‌وری با انتخاب مسیرهای مناسب از اولویت‌هایی است که باید شرکت کشتیرانی مدنظر قرار دهد.

مرتضوی افزود: اصول عقاید در نظام جمهوری اسلامی ایران تفسیر «ما می‌توانیم» است؛ باید اثبات کنیم که واقعاً می‌توانیم و یکی از عرصه‌هایی که می‌تواند این موضوع را اثبات کند حوزه حمل‌و‌نقل، به‌ویژه «حمل‌و‌نقل دریایی» است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در دهه فجر سال گذشته نیز به موضوع اقتصاد دریایی اشاره داشتند و بر توسعه آن تأکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید در کشور‌ ما که شاهراه دریایی محسوب می‌شود به حمل‌ونقل دریایی کمک ویژه‌ای شود چرا که حمل‌و‌نقل بسیاری از کشورهای دیگر در حوزه نفتی و غیرنفتی از طریق ایران انجام می‌شود.

مرتضوی از مدیران شرکت کشتیرانی خواست مشکلات را با جزئیات مطرح کنند تا به راهکارهای مناسب برای دستیابی به تصمیمات درست برسند.

در ادامه این نشست، «مهدی ابریشم‌باف» مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از عملکرد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

همچنین در این نشست، «علیرضا عسگریان» معاون رفاه و امور اقتصادی، «مهدی مسکنی» سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و معاون امور تعاون، «ابراهیم بازیان» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، «محمدرضا مدرس‌ خیابانی» مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و برخی مدیران شرکت‌های زیرمجموعه نیز حضور داشتند و نقطه‌نظرات تخصصی خود را بیان کردند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14189

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: