تکمیل ۱۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جاده‌ای جنوب کشور

تکمیل ۱۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی جاده‌ای جنوب کشور

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸۵۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوب از چابهار تا بوشهر از طریق جاده‌ای به یکدیگر وصل می‌شود که ۱۳۰۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، دیشب در همایش توسعه دریامحور که در تهران با حضور استانداران استان‌های ساحلی، رئیس کمیسیون عمران، نمایندگان مردم استان‌های ساحلی در مجلس و دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی در حال برگزاری است، اظهار داشت: ترانزیت جاده‌ای ما در این ۸ ماه ۳۳ درصد رشد کرده است.
وی افزود: ۲۷ شهر جدید تعریف کرده‌ایم، مکان‌یابی آن در شورای عالی معماری و شهرسازی انجام‌ شد.در تاریخ شهرسازی ایران بی‌سابقه است.
وی ادامه داد: ۱۸۵۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوب از چابهار تا بوشهر از طریق جاده‌ای به یکدیگر وصل می‌شود که ۱۳۰۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.
بذرپاش گفت: با اتصال ریلی رشت-کاسپین، بندر شهید رجایی به بندر کاسپین متصل می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه نرم‌افزارها کارهای بزرگی انجام داده‌ایم رهبر انقلاب سیاست‌های اقتصاد دریامحور را ابلاغ کرده‌اند از همان ابتدا در وزارت راه کمیته ای در این باره تشکیل دادیم‌.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حوزه ساخت شناورهای دریایی ۵۰ شناور عقد قرارداد و عملیات ساخت آن آغاز شده است.
بذرپاش اظهار داشت: در حوزه اقتصاد دریا توسعه زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها و تشکیل شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی خطوط تلاش ما در وزارت راه است.
وی گفت: برای هر شهر طرح جامع در حال تهیه است، مثلا مشخص می‌شود کدام شهر به فرودگاه و اسکله بندری نیاز است و میزان ساخت مسکن، هر کدام به شورای برنامه‌ریزی استان ارجاع می‌‌شود.

امضای ۳۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در ۷ بندر کشور به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان 

بنابراین گزارش امشب ۵۵ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذای در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری با حضور بخش خصوصی به امضا رسید.

این قراردادها شامل ۳۱ قرارداد در بنادر شهید رجایی، بوشهر، امیرآباد، انزلی، بندر نوشهر، بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید بهشتی چابهار است.

احداث ترمینال مواد نفتی در بندر بوشهر، تولیدسوخت کم‌سولفور و احداث ترمینال مکانیزه غلات در بندر شهید رجایی، توسعه پایانه کانتینری بندر امام خمینی (ره)، احداث ترمینال غلات در بندر امیرآباد، احداث مخازن نگهداری روغن‌های خوراکی در بندر انزلی، ساخت مجتمع مسافری بندر فریدون‌کنار و ساخت محوطه خدمات پشتیبانی کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار، برخی از این پروژه‌ها است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=16783

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: