سرمایه گذاری یک‌میلیارد دلاری دولت برای خرید و ساخت کشتی

رییس سازمان بنادر در نشست خبری خبر داد:

سرمایه گذاری یک‌میلیارد دلاری دولت برای خرید و ساخت کشتی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در حوزه ساخت و خرید شناور خبر داد و گفت: برخی از کشتی‌های جدید در راه انتقال به کشور است.

«علی اکبر صفایی» امروز (شنبه) در نشست خبری با تشریح عملکرد ۲ ساله سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در این ۲ سال در موضوعات اقتصاد دریا فقط در بخش حمل‌و نقل دریایی ۱۸۹ هزار میلیارد ریال پروژه تحویل شده است.

وی گفت: همزمان یک میلیارد دلار پروژه در موضوع ساخت و خریداری کشتی در دست اجرا است، به این معنا که کشتی‌های زیادی برای دریاهای شمال و جنوب خریداری شده که برخی از شناورها وارد کشور شده و برخی از شناورهای خریداری شده در حال انتقال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت در بخش نوسازی ناوگان اقدامات بسیار خوبی را در دست اجرا دارد.

وی بیان داشت: دولت در موضوع پروژه‌های عمرانی که مربوط به ایجاد و توسعه بنادر کوچک است ۵۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد، همزمان ۴۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر در حال اجراست که در مجموع حدود یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در بنادر فعال است.

صفایی همچنین امسال را سال رشد عملیات بندری اعلام کرد و گفت: عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر از ابتدای امسال تاکنون ۸۲ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: فعالیت کانتینری هم امسال پنج درصد رشد داشته و همزمان آمار تراتزیت بنادر شمالی در خزر به ۳۹ درصد رسیده است.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11557

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: