گام مهم دولت برای تامین برق پایدار صنایع انرژی‌بر

گام مهم دولت برای تامین برق پایدار صنایع انرژی‌بر

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: :بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور‌، آیین‌نامه صنایع انرژی‌بر که شامل صنایع بزرگ فلزی، معدنی، پتروپالایشی و شیمیایی هستند موظف به احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تا پایان سال ۱۴۰۴ هستند.
رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شده است، افزود : در تابستان سال جاری ۶۷۵ مگاوات از ظرفیت این نیروگاه‌ها وارد مدار شد و امید است تا سال آینده این مقدار به ۱۷۱۲ مگاوات افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: با تصویب این آیین‌نامه فرآیند صدور مجوزهای لازم برای احداث این نیروگاه‌ها توسط صنایع انرژی‌بر کشور تسریع شده و صنایع کشور می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به تکمیل نیروگاه‌های خود اقدام کنند.
رجبی مشهدی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق که امروز به تصویب هیات وزیران رسید، وظایف مشخصی برای تسهیل صدور مجوزهای لازم اعم از مجوز محیط زیست، تخصیص سوخت و  تخصیص آب و اتصال به شبکه،  توسط نهادهای مربوطه مشخص شده که امید است با انجام به موقع این وظایف،  نیروگاه‌های صنایع در اسرع وقت به شبکه سراسری برق کشور متصل شوند و مصرف برق آنها از روی شبکه سراسری برق برداشته خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به نقش مهم انرژی برق در فرآیند تولید صنایع مشمول احداث نیروگاه گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین برق مطمئن و پایدار این مصرف کنندگان، با خارج کردن صنایع مذکور از برنامه‌های مدیریت مصرف به افزایش سودآوری صنایع کشور نیز کمک شایانی خواهد شد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=14286

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: