سبزپوشی بورس در نخستین روز هفته/ شاخص در مرز ۱.۶ میلیون واحد ایستاد

سبزپوشی بورس در نخستین روز هفته/ شاخص در مرز ۱.۶ میلیون واحد ایستاد

 شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۱۷ دی‌ماه) با ۱۸ هزار و ۹۳۹ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۹۲۴ واحد افزایش به ۴۸۲ هزار و ۱۲۴ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۳۱۰ واحد رشد به ۲۸۶ هزار و ۸۹۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۷ هزار و ۳۴۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۷ هزار و ۴۲۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۹ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۴۳۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۳۱۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۰۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۰۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۸۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۴۳ واحد و بیمه پاسارگاد (وپاسار) با ۷۸۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۹۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۰۹ واحد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۷۳ واحد، پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۶۱ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۵۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک تجارت (وتجارت)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک پاسارگاد (وپاسار) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۹۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۶۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۶۱۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۲۲ هزار و ۳۳۴ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بهمن دیزل (خدیزل)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پالایش نفت شیراز (شراز)، تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=10032

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: