برنامه های مدیرعامل وصنا در سال ۱۴۰۳؛ از ورود به بازارهای جدید مالی تا افزایش سرمایه

برنامه های مدیرعامل وصنا در سال ۱۴۰۳؛ از ورود به بازارهای جدید مالی تا افزایش سرمایه

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  بیدنا، سعید کریمی مدیرعامل وصنا در ابتدا با اشاره به اینکه «وصنا» در سال مالی ۱۴۰۲ توانست با کسب بازدهی ۵۴ درصدی در سهام در مقایسه با بازدهی ۴۷درصدی شاخص کل و نیز شناسایی سود مناسب عملکرد قابل دفاعی داشته باشد؛ گفت: در سال مالی آینده با ورود به بازارهای سرمایه­گذاری جدید مانند بازار اوراق مشتقه، سرمایه گذاری در پروژه های تامین مالی جمعی، سرمایه­گذاری در صندوق­های طلا و بررسی فرصت­های سرمایه گذاری در صندوق­های سرمایه­گذاری خطر پذیر(VC) می­توانیم بازدهی مطلوب­تری را برای سرمایه­گذاران خود فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهینه­سازی پرتفوی در دسترس شرکت جزو برنامه­های سال آتی خواهد بود، افزود: افزایش سرمایه­گذاری در شرکت­های کوچک و متوسط در میانه زنجیره ارزش، خصوصاً آنها که در معرض قیمت گذاری دستوری نیستند و نیز امکان تجدید ارزیابی دارند دنبال خواهد شد. ضمن اینکه از مهمترین برنامه هایی که وصنا در سال پیش رو اقدام خواهد نمود تلاش در جهت واگذاری بخش قابل توجهی از سهام بانک اقتصاد نوین و استفاده از منابع آن در جهت بهبود ترکیب پورتفوی شرکت می باشد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه یکی از مباحث کلیدی جهت افزایش توان سرمایه گذاری و بازدهی بیشتر است، ادامه داد: افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تبدیل «وصنا» به شرکت سرمایه­گذاری با سرمایه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان از برنامه­های اصلی ساختار مالی در سال آتی است.

کریمی  با اشاره به نتیجه حاصل شده از پیگیری­های قضایی صورت گرفته در موضوع مشارکت با سیف خودرو و توافق نهایی صورت گرفته، تصریح کرد که «وصنا» در سال آینده سعی دارد این سرمایه­گذاری و منافع حاصل از فروش آن را به یک سرمایه­گذاری مرتبط در حوزه کسب و کار شرکت بدل نماید.

وی همچنین پیگیری و حل و فصل کلیه پرونده­ها و ادعاهای حقوقی شرکت به نحو مطلوب را از جمله راهبردهای سال آتی عنوان نمود.

مدیرعامل وصنا در ادامه از فروش و واگذاری پروژه ساختمانی مروارید بهشهر و در صورت عدم امکان واگذاری، مشارکت جهت ساخت پروژه آن و فروش تدریجی واحدهای ساخته شده تحت عنوان ساماندهی برنامه سرمایه گذاری­ها یاد کرد.

کریمی با تاکید بر اینکه در راستای افزایش بهره­وری، توانمند سازی سرمایه انسانی از مهمترین راهبردها خواهد بود به بهبود دانش و مهارت­های نیروی انسانی در راستای تبدیل شرکت به یک سازمان یاد گیرنده و جذب نیروهای متخصص و توانمند در حوزه سرمایه­گذاری از طریق جذب مستقیم اشاره کرد. همچنین بهینه سازی فرآیندهای شرکت از طریق استقرار سیستم یکپارچه فرآیندها یکی از اقدامات سال ۱۴۰۳ شرکت می باشد.

وی در پایان تصریح کرد که  افزایش حداکثری تعامل با سازمان بورس و فرابورس جهت تقویت فرآیندهای صندوق اختصاصی بازارگردان توسعه بهشهر و ارائه حداکثری تعهدات صندوق به عنوان یکی از برنامه­ها در حوزه صندوق بازارگردان دنبال می­شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=20031

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: