ارز‌ ‌کالاهای ثبت‌سفارش‌‌ وزارت جهاد‌ چقدر تخصیص یافت؟‌

ارز‌ ‌کالاهای ثبت‌سفارش‌‌ وزارت جهاد‌ چقدر تخصیص یافت؟‌

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ پس از گرانی‌های اخیر قیمت گوشت، ‌برخی واردکننده‌های نهاده مدعی شدند از آن منظر که ارز مورد نیاز آنها برای واردات نهاده به کندی تخصیص می‌یابد، قیمت گوشت قرمز در کشور گران شده است، اما این موضوع با واکنش وزارت جهاد مواجه شد چون ‌ظاهرا فقط ۲۰ درصد واردات نهاده در اختیار واردکنندگان خصوصی است.

از سوی دیگر پس از طرح این ادعا، بانک مرکزی اعلام کرد که ‌وزارت جهاد کشاورزی هر اولویتی را در ثبت سفارش به بانک مرکزی اعلام کرده، تخصیص و تامین ارز آن صورت گرفته است.

هفته گذشته بود که اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی ‌‌در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، نوشتند که صف تخصیص ارز برای نهاده جو دامی به بیش از ۵ ماه و برای ذرت دامی به حدود ۴ ماه رسیده است.

۷۰ درصد نهاده کشور، وارداتی است و بانک مرکزی ارز آن را سالانه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار تامین می‌کند که معادل ارزش ۶۸ پروژه نیمه‌تمامی است که دولت در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسانده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خانی نوذری به تازگی گفته است که  سال ۱۴۰۳  با همکاری بانک مرکزی با مدل تخصیص ارز ترکیبی، نوسانات قیمت در حوزه کالاهای اساسی در حوزه بین‌الملل را مهار می‌کنیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=18906

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: