کنفرانس مطبوعاتی مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با «اولویا روآمبا» وزیر امورخارجه بورکینافاسو

کنفرانس مطبوعاتی مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با «اولویا روآمبا» وزیر امورخارجه بورکینافاسو

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در کنفرانس مطبوعاتی با «اولویا روآمبا» وزیر امورخارجه بورکینافاسو با اشاره به هدف‌گذاری جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با کشورهای آفریقایی، اظهار داشت: همکاری‌های مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مردمی بورکینافاسو پس از تبادل تفاهم‌نامه‌ها در کمیسیون مشترک شکل می‌گیرد.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر امورخارجه بورکینافاسو به ایران، بازدیدهای مناسبی از ظرفیت‌های اقتصادی شرکت‌های تابعه وزارت کار صورت گرفت.

مرتضوی با اشاره به نشست‌های گروه‌های کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هیئت‌های بورکینافاسو در هفته اخیر، گفت: در این جلسات به تفاهم‌نامه کلی و ۸ سند همکاری رسیدیم که در قالب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مبادله خواهد شد.

وزیر کار اظهار داشت: این موارد تنها بخشی از همکاری‌هاست و مقرر است دستگاه‌های اجرایی جمهوری اسلامی ایران به بورکینافاسو سفر کنند و زمینه توسعه همکاری‌ها را فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها منشاء توسعه برای دو کشور و تقویت روحیه استقلال‌طلبی بورکینافاسو شود.

«سیدصولت مرتضوی» در رأس هیئتی اقتصادی و سیاسی به‌منظور شرکت در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو و دیدار با مقامات این کشور آفریقایی به آواگادوگو سفر کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با کشور بورکینافاسو را عهده‌دار است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=13298

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: