حلقه واسطه‌ها از زنجیره ارزش برنج ایرانی حذف شد

نایب رئیس انجمن واردات کنندگان برنج:

حلقه واسطه‌ها از زنجیره ارزش برنج ایرانی حذف شد

یک مقام صنفی اعلام کرد: از این پس، خرید برنج کشاورزان به صورت مستقیم و بدون واسطه در مراکز اعلام شده انجام و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ارزان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «محمد مختاریانی» افزود: بالا بودن میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته، باعث افزایش تولید برنج در کشور و به دنبال آن کاهش قیمت برنج ایرانی نسبت به سال زراعی گذشته شد.

وی اظهارداشت: مجموعه طبیعت با کاهش حاشیه سود فروش خود و حذف واسطه‌ها، محصول برنج کشاورزان را به صورت مستقیم از طریق مراکز خرید اعلام شده، خریداری کرده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ارزان به فروش می‌رساند.

نایب رئیس انجمن واردات کنندگان برنج تصریح کرد: شرکت طبیعت بدون واسطه با کشاورز و مراکز خرید و فروش برنج در ارتباط است و به همین دلیل قیمت‌ها منطقی شده و برای مصرف کننده به صرفه خواهد بود.

وی در رابطه با احداث مراکز خرید برنج عنوان کرد: مراکز خرید در حال احداث است، البته آدرس مراکز خرید مازندران پیش‌تر اعلام شده و در سه روز آینده مراکز خرید برنج در گیلان هم اعلام خواهد شد و کشاورزان می‌توانند برنج خود را به این مراکز بفروشند.

مختاریانی با بیان این که صادرات برنج ایرانی به صورت بسیار محدود انجام می‌شود، گفت: صدور برنج ایرانی به خارج از ایران صرفا برای ایرانیان مقیم کشورهای دیگر انجام می‌شود، نوع مصرف برنج در کشورهای دیگر به سبک ایران نیست و تمایلی به واردات این برنج ندارند.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11538

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: