مبادلات مرزی یکی از بسترهای رشد ۸ درصدی اقتصاد است

مبادلات مرزی یکی از بسترهای رشد ۸ درصدی اقتصاد است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از خبرگزاری مهر، سومین نشست «ایجاد اشتغال پایدار و تأمین و تقویت معیشت مرزنشینان» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی، آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به مرزنشینان را نگاه به موضوع کلان کشور دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی، ثبات در مرزها است. اگر به دنبال امنیت هستیم آن را باید در مرزها ایجاد کرد.

وی افزود: اقتدار صرفاً حول نیروهای نظامی نبوده بلکه تأمین امنیت مردم محور و جامعه محور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: توجه به مرز یعنی اقتدار ملی، اقتصادی و تبادل فرهنگی که می‌تواند بستری برای رشد باشد.

مرتضوی با اشاره به آمار بیکاری در استان‌های مرزی کشور عنوان کرد: نرخ بیکاری در ۱۶ استان مرزی نسبت به متوسط نرخ بیکاری کشور بالاتر بوده و این زیبنده کشور نیست.

او عنوان کرد: مصوبه هیأت وزیران صرفاً در حوزه اشتغال نیست بلکه معیشت (اعم از مسکن، آموزش، بهداشت و اشتغال) و تاب‌آوری مردم در جوار مرزها نیز مساله مهمی است.

وی تاکید کرد: هر کجا جمعیت متراکم‌تر باشد امنیت و رونق اقتصادی بالاتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ایجاد اشتغال و با درآمد مکفی برای مرزنشینان، یادآور شد: اگر به دنبال رشد اقتصادی ۸ درصد هستیم یکی از بسترهای آن تقویت مبادلات مرزی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=12452

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: