ضمانت‌نامه اعطایی صحا به صنایع پیشرفته، به هزار میلیارد می‌رسد/ اعطلای تسهیلات به صنایع رشد چشمگیری داشته است

ضمانت‌نامه اعطایی صحا به صنایع پیشرفته، به هزار میلیارد می‌رسد/ اعطلای تسهیلات به صنایع رشد چشمگیری داشته است

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی صحا، «محسن نادری‌منش» مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، با اعلام خبر تخصیص هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای حمایت از صنایع پیشرفته اظهار کرد: در ۷ ماه منتهی به مهر امسال، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع پیشرفته اختصاص یافته که این میزان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۱۰ میلیارد و ۳۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در زمینه ضمانت‌نامه‌ها که نیاز اصلی صنایع پیشرفته است، اقدامات خوبی داشته است به‌طوری که از ۱۰۰ ضمانت‌نامه در سال ۱۴۰۰ به ۳۰۰ ضمانت‌نامه در سال ۱۴۰۱ رسیده‌ایم و امسال هم بیش از هزار میلیارد به بنگاه‌ها ضمانت‌نامه‌های در زمینه خدمات اعتباری اعطا خواهیم کرد.

به گفته مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته حدود ۸۰۰ شرکت ذیل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند که تولیدکنندگان صنایع پیشرفته هستند و برخی صنایع دیگر هم در قالب ارائه وام برای خرید محصولات صنایع پیشرفته و ایجاد بازار‌های مناسب حمایت صندوق را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص شرایط حمایت صندوق از صنایع و تولیدکنندگان، یادآور شد: متقاضیان دریافت تسهیلات در وهله نخست باید در زمینه صنایع پیشرفته فعال و از بخش خصوصی و تعاونی باشند.

نادری‌منش اضافه کرد: متقاضیان به‌منظور دریافت خدمات، تسهیلات و ضمانت‌نامه می‌توانند به سامانه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته مراجعه و با بارگذاری مدارک ثبت‌نام کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر مدت زمان ارائه تسهیلات و ضمانت‌نامه یاد‌آور شد: هم اکنون حجم زیادی درخواست به دست ما رسیده که از طرفی نشان از استقبال بنگاه‌داران است و از طرفی صف بررسی و ارائه تسهیلات و ضمانت‌نامه را طولانی کرده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته همچنین گفت: بنا داریم با برون‌سپاری فرآیند‌ها، ارائه خدمات را تسهیل و به ۳ ماه کاهش دهیم و در زمینه ضمانت‌نامه‌ها تا ۲ هفته خدمات ارائه دهیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=15114

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: