برای افزایش رشد اقتصادی در سال جاری مصمم هستیم/ ثبات کنونی در بازار ارز ادامه خواهد داشت

برای افزایش رشد اقتصادی در سال جاری مصمم هستیم/ ثبات کنونی در بازار ارز ادامه خواهد داشت

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این سازمان مصمم به افزایش رشد اقتصادی در سال جاری با توجه به شعار سال است و لازم است همه معاونان و رؤسای امور سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های استانی، برای رشد تولید و مهار تورم در کشور، بیش از پیش بکوشند.

به گزارش اقتصاد کشور به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر «داود منظور»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، این مطلب را در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان  بیان کرد و افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون، دولت اقدامات خوبی را در جهت تحقق شعار سال انجام داده است و لازم است همین مسیر با سرعت بیشتری ادامه یابد.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، رشد اقتصادی ۴,۸ درصدی و ایجاد ۸۰۰ هزار شغل جدید در کشور شکل گرفت، افزود: کاهش نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد، از دیگر دستاوردهای قابل توجه دولت سیزدهم طی سال ۱۴۰۱ بود.
دکتر منظور سپس با بیان اینکه با اقدامات دولت طی ماه‌های اخیر ثبات خوبی در بازار ارز ایجاد شده، گفت: ان‌شاءالله این ثبات ادامه خواهد یافت و امیدوارم نرخ تورم را نیز به میزان مناسبی کاهش دهیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه افزود: این سازمان تمام تلاش خود را برای پرهیز از اقدامات تورم‌زا به کار می‌گیرد.
وی سپس از تخصیص ۲۶ ه.م.ت (هزار میلیارد تومان) اعتبارات عمرانی از ابتدای سال خبر داد و گفت: ان‌شاءالله با پیگیری جدی برای تحقق منابع بودجه امسال، تخصیص‌های مناسبی را تا پایان سال به طرح‌های عمرانی خواهیم داشت.
دکتر منظور سپس بر لزوم تلاش و همت مضاعف برای تسویه مطالبات چای‌کاران و گندم‌کاران و ایفای تعهدات دولت در طرح دارویار تأکید کرد و گفت: با شناسایی ردیف‌های مهم و اولویت‌دار قانون بودجه، پرداخت تدریجی و منظم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع خبر

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://eghtesadekeshvar.ir/?p=11536

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: